Bujaczek/Bujoczek/Bujotzek

Strona główna Fora Nasze drzewa Bujaczek/Bujoczek/Bujotzek

Ten temat zawiera 53 odpowiedzi, ma 11 głosów, i został ostatnio zaktualizowany przez  Werner Klaus Bujotzek 1 miesiąc temu.

Przeglądajasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 54)
  • Autor
    Wpisy
  • #3552

    Damian Jureczko
    Administrator

    Chciałbym tą Rodziną rozpocząć nowy temat związany z naszymi drzewami genealogicznymi. GTG „Silius Radicum” posiada w swoich szeregach osoby , które na wiele sposobów są ze sobą spokrewnione lub skoligacone. Bujoczkowie z Nakła Ślaskiego to Rodzina, która łączy wiele współcześnie żyjących osób.

    Protoplastą Rodu jest Joannes Bujaczek, o którym (podobnie jak i o jego żonie Catharinie) nie wiemy niestety zbyt wiele. Co prawda sa pewne tropy o których mam nadzieję wkrótce napisze Piotr Kratochwil, ale na chwilę obecną w danym wątku skupię sie na potomkach tej pary.

    Joannes (Jan) Bujaczek i Jego zona Catharina (Katarzyna) mieli troje dzieci urodzonych w Nakle (par. Żyglin)
    Georgius (Jerzy) Bujaczek ur. 25 marzec 1717r.
    Stanislaus (Stanisław) Bujaczek ur. 28 kwiecień 1725r.
    Mathias (Maciej) Bujaczek ur. 17 luty 1730r.

    • Ten temat został zmodyfikowany 2 lata, 11 miesiące temu przez  Damian Jureczko.
    #3554

    Bardzo dziekuje za wazne nowosci. Zycze sukcesow.
    Pozdrawiam
    Werner Bujotzek

    #3629

    Piotr Kratochwil
    Użytkownik

    Skoro Damian wywołał mnie do tablicy to czuję się zobowiązany napisać o pewnych faktach, które tworzą bardzo dziwny zbieg okoliczności. Wygląda to na pierwszy rzut oka dość niewiarygodnie, ale to już ocenicie sami. Ja sam nie wiem co z tymi faktami zrobić.
    1. Tak jak napisał Damian Bujaczkowie mieli w Nakle tylko 3 dzieci i to w dużych odstępach czasu. Nie ma ślubu Joannesa z Cathariną, nie ma ich zgonów , nie ma też zgonów Mathias i Georgiusa. Brak zgonów jest dość dziwny, bo w księgach żyglińskich jest ciągłość oprócz okresu listopad 1733 – marzec 1739. Tak więc cała czwóra musiałaby wtedy umrzeć.
    2. W Bytomiu 14.1.1709 miał miejsce ślub Joannesa Bijaka z przedmieścia z Cathariną Chorzowską z Dąbrówki Miejskiej. W parafii bytomskiej urodziły im się dzieci :
    20.5.1709 Magdalena
    7.02.1712 Marianna
    10.4.1719 Sophia
    21.08 1721 Bartholomaeus
    14.05.1724 Magdalena
    10.06.1726 Hedvigis
    Pierwsza trójka na przedmieściu druga na podmurzu (to chyba była jakaś różnica).
    Zastanawiający jest znów odstęp pomiędzy czasowy pomiędzy urodzeniem Marianny i Sophii.
    Ilość dzieci jak na owe czasy też nie jest duża.
    Gdy porównamy obydwa małżeństwa to ich dzieci „uzupełniają się” w czasie.
    Tak wyglądają suche fakty. Czy Bujaczkowie i Bijakowie to to samo małżeństwo ?
    Zagadką pozostaje dlaczego w jednym miejscu używają innego, ale podobnego nazwiska niż w drugim.
    Czy jest możliwe takie czasowe przemieszczanie się rodziny chłopskiej ?
    Trochę światła na sprawę mogłaby rzucić księga zgonów z Bytomia, ale jej nie ma.

    #3743

    Damian Jureczko
    Administrator

    W załączniku zamieściłem schemat ukazujący cztery drogi od mojej teściowej do Stanisława Bujoczka. Ukazuje on typowe „relacje kołowe” występujące w większości gmin wiejskich. Proponuję w tym wątku zamieszczać Wasze połączenia do Jana (Bujaczka)Bujoczka, który jest Przodkiem bardzo wielu osób z naszego grona.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 lata, 11 miesiące temu przez  Damian Jureczko.
    Załączniki:
    You must be logged in to view attached files.
    #3746

    Damian Jureczko
    Administrator

    W załączniku Tomasz Bujoczek ur. 1867r. Syn Jana i Marianny z d. Gasch

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 lata, 11 miesiące temu przez  Damian Jureczko.
    Załączniki:
    You must be logged in to view attached files.
    #3749

    Damian Jureczko
    Administrator

    Pozwolę sobie zamieścić połączenie członka GTG Zygmunta Schaefera do Bujoczków.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 lata, 11 miesiące temu przez  Damian Jureczko.
    Załączniki:
    You must be logged in to view attached files.
    #3755

    Damian Jureczko
    Administrator

    Pisząc o Bujaczkach z Żyglińskiej parafii należy wspomnieć , że oprócz Joannesa (Jana) Bujoczka i jego żony Cathariny byli także inni o tym nazwisku. 13.X. 1725r. Zmarł w Nakle Christophorus (Krzysztof) Buiaczek w wieku 100 lat. 18.III 1788r. w Brynicy zmarła Marianna Bijak-90 lat, a 20 III 1788r. także w Brynicy Gregorius Bijak – 100 lat.
    12 sierpnia 1682r. Gregorius Biiaczek z Sarnowa w Polsce poślubia Catharine Pawlową.
    Mozliwe, że Grzegorz nie był związany z żaden sposób z Joannesem Bujaczkiem, ale zastanawia mnie Krzysztof, który zmarł w 1725r.

    #3762

    Damian Jureczko
    Administrator

    W załączniku dzieci Stnisława Bujaczka/Bujoczka, syna Jana….

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 lata, 11 miesiące temu przez  Damian Jureczko.
    Załączniki:
    You must be logged in to view attached files.
    #3765

    Panie Damianie, nie wiem jak Panu dziekowac za tak duza pomoc. Jestem bardzo wdzieczny.
    Serdecznie pozdrawiam i zycze duzo zdrowia w Nowym Roku 2015.
    Werner Bujotzek

    #3766

    Zalaczam drzewo Bartholomeusza Bujotzek z Klodnicy, od ktorego ostani zyjacy mieszkal przed wojna we Wroclawiu a obecnie w Monachium. Moze to ktos potrafi dalej powiazac, bo ja nie umiem.

    #3767

    Zalaczam drzewo Bartholomeusza Bujotzek z Klodnicy, od ktorego ostani zyjacy mieszkal przed wojna we Wroclawiu a obecnie w Monachium. Moze to ktos potrafi dalej powiazac, bo ja nie potrafie.

    Załączniki:
    You must be logged in to view attached files.
    #3782

    Damian Jureczko
    Administrator

    Ciężko będzie to połączyć, gdyż potrzebne by było prześledzenie ksiąg z tamtego rejonu. Bujoczkowie, Bujaczkowie występowali nie tylko w parafii Żyglińskiej. Równie stare wzmianki w księgach jak te z Nakła można znaleźć w Irządzach, Szczękocinach itd. Być może nie da się połączyć Bartholomeusza, chyba, że jest jakiś trop o którym Pan nie napisał prowadzący właśnie do Nakła lub Radzionkowa.

    #3942

    Bujotzek Josef Ur. 1884

    Załączniki:
    You must be logged in to view attached files.
    #3945

    1929-Swiedectwo ukonczenia Szkoly Zawodowej w Bobrek-Karf.

    Załączniki:
    You must be logged in to view attached files.
    #3947

    1944- Werner Bujotzek z Ojcem -z tylu Fabryka lin w Karbiu

    Załączniki:
    You must be logged in to view attached files.
Przeglądajasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 54)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.

Facebook