Nazwiska w moim drzewie

Strona główna Fora Nasze drzewa Nazwiska w moim drzewie

Ten temat zawiera 24 odpowiedzi, ma 8 głosów, i został ostatnio zaktualizowany przez  zdzislaw siwy 3 tygodnie, 1 dzień temu.

Przeglądajasz 10 wpisów - od 16 do 25 (z 25)
  • Autor
    Wpisy
  • #10632

    Jan Lubos
    Użytkownik

    1831 r jest OK, moja prababcia urodziła się w 1861, zatem rocznikowo pasuje.
    Ja nie za bardzo ufam indeksom, spotkałem zbyt wiele błędów. jednak są świetne jako wskaźnik do poszukiwań i wstępnych potwierdzeń, a czasami po prostu nie ma innej możliwości

    #10638

    Jan Lubos
    Użytkownik

    Co do nazwiska Maichrzik.
    Osobiście jestem przekonany, że jego pierwotna forma była Melcher lub Malcher, od iminne, w dzisiejszej formie Melchior. Spotkałem się z takim nazwiskiem w parafii lubeckiej, chyba pierwsza poł XVIII w.
    Uzupełnione o końcówkę -ik, typową dla odróżnienia młodego Melchera od jego ojca: Malchrzik (Melchrzik) zaczęło występować samodzielnie w tej formie – pojawia się taki zapis również w Lubszy. “i” w miejsce “l” lub odwrotnie – to częsty błąd skryby, z jakim każdy na pewno się spotkał, dał finalnie nazwisko Maichrzik (Maychrzik).

    #10645

    Damian Jureczko
    Administrator

    Panie Janie o ile sprawa z Pauliną z domu Schroter była prosta to z Agnes z d. Skop jest trochę gorzej. Ślubów z Wożnik nie mam , a w Lubszy takiego nie było. Thomas rodzi się w 1773r.

    W Lubszy, 21.04.1768r. odnotowana jest także jego siostra Zofia (rodzice Mathias Maichrzyk i Agnes Skopionka). Wcześniejszych dzieci nie odnotowałem,ale mogłem coś przeoczyć .
    Natomiast w Lubszy jest wcześniej para Mathias Maichrzyk i Agneta, której dzieci rodzą się w latach 1752-1758 ( 1752-Thomas, 1754- Ewa, 1757 Antoni, 1758- Michael, 1768- Zofia) . Mathias z tej pary urodził się w 1729r. i był synem Andreasa i Marianny.

    Slubu Mathiasa syna Andreasa i Agnety nie ma w parafii Lubsza. Są za to śluby prawdopodobnie jego rodzeństwa – Kazimierza i Antoniego.

    Gdyby Mathias z 1729r. był tożsamy z pańskim miałby w 1773 44 lata( ale nie wiem czy nie było jeszcze innych, późniejszych dzieci- trzeba poszukać)).

    #10647

    Artur Paczyna
    Użytkownik

    Sosnowie (linia Pawła ur. około 1798) i Respondkowie (przez Paulinę Leś ur. 1871, żonę Tomasza Lesia ur. 1864) są spokrewnieni z Wilimami (odpowiednio linia Jakuba i Mikołaja)

    Artur

    Jedną tylko wypowiadam prośbę do ludu śląskiego, by pozostał wierny swym zasadom chrześcijańskim i swemu przywiązaniu do Polski.

    Wojciech Korfanty

    #10650

    Jan Lubos
    Użytkownik

    Ród Sosna przynajmniej dwukrotnie łączy się ze mną, jednak trochę wcześniej.

    Anna Sosna (1735), żona Wilhelma Kusch, jest matką Andreasa (1764) -> Hedwig (1791) -> Josepha Skiba (1824) -> Andreas Grabiński (1860, dziadek mojej mamy)

    Magdalena Sosna (ok. 1710), matka Petera Respondek (1743) -> …. -> Ursula Respondek (1863, babcia mojej mamy)

    Ród Respondek łączy się dodatkowo z moją paternalną linią:
    Agnes Respondek jest mamą Beathy Maichrzik (1805), żony Martina Lubos (1797, mojego 3xpradziadka

    #14714

    Nicole
    Użytkownik

    Dzień dobry!
    Również badam ród Respondek. Proszę o kontakt, może mamy wspólnych przodków 🙂
    ni.respondek@gmail.com

    Pozdrawiam
    Nicole

    #15035

    JustynaHerok
    Użytkownik

    Witam! Interesuje mnie nazwisko Wróbel z Piekar. Czy posiada Pan jakieś dane o małżeństwie Alojzy Wróbel i Magdalena Wróbel rod. Moncik oraz ich córka Matylda wróbel po pierwszym mężu Knapczyk po drugim Kiera??
    Pozdrawiam

    #15129

    Marek Gajda
    Użytkownik

    Praprawnuk Feliksa Gajdy melduje się na pokładzie 🙂

    Feliks Gajda, ur. 21 lip 1895, zm. 14 mar 1972
    jego małżonka Marianna (z domu…również Gajda) ur. 6 mar 1898, zm.14 lut 1957
    Ich dzieci:
    Alojzy (mój dziadek, ur. 11 paź 1920 Jastrzębie Górne, zm. 25 maj 1976, Radlin, czy raczej wtedy już Wodzisław Śl.), Johan i Leon (Żory)
    Alojzy miał z Angelą (Anielą) Dzierżęgą z Radlina (córką Wilhelma Dzierżęgi i Marty Musiolik) troje dzieci: Jana (mój ojciec, ur.26 paź 1950, zm. 25 paź 1993), Szczepana (wieloletni kierownik na Rybnickich Zakładach Naprawczych w Niedobczycach, ur.26 gru 1952, zm. w 2015) oraz Teresę (ur. 24 sie 1957)

    #15876

    Marzena A.M.
    Użytkownik

    witam u mnie występują nazwiska :
    1. Gajda w obecnej wersji Gajdziak , Gajdzik z parafii Koziegłówki
    2. Kotzoł w wersji Kozioł był policjantem lub strażakiem i mieszkał albo Katowice albo Chorzów pochodził z okolic Ogrodzieniec , Szczekocin za Zawierciem .
    3. nazwisko Kubik ,
    od najstarszego co mam
    Szymon Kubik mąż Joanna Sroka
    Ludwik Kubik mąż Marianna Moś
    Julianna Kubik zona Walenty Sowa
    pochodzili z dawnej parafii Siewierz i mieszkali we wsi Boguchwałowice
    4. nazwisko sowa
    od najstarszego co mam
    Antoni Sowa mąż Elżbieta łaszczyca
    Józef Sowa mąż Józefa Kurzeja , Kurzei , Smolarczyk ,Smolarczykówna
    Jan Sowa mąż Katarzyna Skupień , Skupiński , Skupnik , Snojewski , Snociewski
    Ignacy Sowa mąż Franciszka Stempel , Stępień , Stepin
    pochodzili z dawnej parafii Siewierz i zamieszkiwali wieś Boguchwałowice a dawni krewni Kadłub , byli leśnikami .\
    1 wymieniony Antoni to najstarszy przodek co znalazłam a później jego dzieci i wnuki w Lini męskiej .
    jak jest więcej nazwisk to tyle znalazłam w aktach.

    Marzenia 🙂

    #17466

    zdzislaw siwy
    Użytkownik

    Witam….Panie Janie,czy mogę się dowiedzieć kim dla Pana był Emanuel Lubos /1854-1952/,interesuje się przeszłością własnej rodziny a Pańskie nazwisko w moim drzewie pojawia się jako Agnes Lubos 1821-1904,jako żona Franza Plaza 1817-1876,rodziców Franciszki Plaza,1859-1910,żony Thomasa Siwy 1850-1921…moich pra,pra Dziadków…. serdecznie pozdrawiam Zdzisław Siwy
    Proszę ewentualnie o kontakt grey1949@interia.pl

Przeglądajasz 10 wpisów - od 16 do 25 (z 25)

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.

Facebook