Krzyżowska – Wyry

Zuhause Foren Suchanfragen Krzyżowska – Wyry

Anzeigen 11 Beiträge - 1 durch 11 (von 11 gesamt)
  • Autor
    Beiträge
  • #26182
    jungfrau47
    Benutzer

    Hallo,
    Mam problem z odnalezieniem aktu zgonu Józefy Krzyżowskiej (z domu Duda), geboren in 1791 R. in Wyry, żony Andrzeja Krzyżowskiego. Mieszkała w Wyrach. Mam jej testament z 9 Dezember 1874 r., czyli mogła umrzeć niedługo potem. Dostałam z USC akt zgonu z 1880 r., ale okazuje się, że to nie ta osoba, tylko jej synowa o tym samym imieniu. Bitte helfen, jeżeli to możliwe.
    Grüße…
    Alice

    #26213
    Piotrowicki53
    Benutzer

    Witaj Jungfrau
    W skorowidzu zgonów USC Wyry widzę zgon Krzizowski Josepha , Team 17/528, pozycja 1777, kein Akt 22/1876. Akta z USC z Wyry z tamtego okresu może znajdziesz w AP w Pszczynie.
    Grüße
    Heniek

    #26214
    jungfrau47
    Benutzer

    Hallo,
    Serdecznie dziękuję za namiary. To będzie prawdopodobnie ten akt. To nazwisko na niektórych dokumentach faktycznie brzmi Krziżowska i tak też mówiła moja mama. Ale już na akcie zgonu jej syna nazwiskospolszczonoi to może robi zamieszanie. Przed momentem napisałam do Pszczyny i mam nadzieję, że się uda. jedoch, korzystając z Pańskiej uprzejmości, miałabym jeszcze jedno pytanie. Chodzi mi o niejakiego Mathiasa Mansfelda (vel Kroll). Zapisy w duplikatach z parafii Mikołów do 1874 R. Show, że mieszkał w Wilkowyjach, jego drugi ślub w 1841 R. jest zapisany pod Tychami. W duplikatach do 1874 R. nie ma jednak aktu zgonu ani pod Mikołowem, ani pod Tychami. Sama nie wiem, gdzie go szukać. Geboren herum. 1796, mógł jeszcze żyć po 1874.
    Noch einmal danke und grüße herzlich.
    Alice

    #26216
    Piotrowicki53
    Benutzer

    guten Abend

    Nie widzę niestety żadnego Mansfelda w skorowidzu zgonów UDC Wyrach. Jak przeglądałem w ubiegłym roku Silius Radicum widziałem to na nazwisko w Parafii MIkołowskiej gdzieś w Wyrach/Gostyni lub Wilkowyjach. Nazwisko jest mi znane, gdyż mama przyjaźniła się po 1945 roku z Kornelią Mansfeldlekarzem pulmonologii.
    Nie mam jednak kontaktów do tej rodziny.
    Grüße
    Henryk

    #26217
    jungfrau47
    Benutzer

    guten Abend,
    Dziękuję za poszukiwania. USC sprawdzało mi też w Tychach i też bez rezultatu. Być może na stare lata zamieszkał u któregoś dziecka. Miał ich dziesięcioro z dwiema żonami, ale sześcioro zmarło w niemowlęctwie, moja prababka też zmarła młodo w Wyrach, a losów pozostałej trójki nie udało mi się dotąd namierzyć. Trudno, trzeba się zmierzyć z niewiadomymi. Przynajmniej mam jasność, że te dwie miejscowości są dokładnie przebadane.
    Nochmals vielen Dank und mit freundlichen Grüßen.
    Alice

    #28593
    Joanna Thorz
    Benutzer

    Witam w moim drzewie jest Mansfeld Maciej ( miał 2 seine Frau- Katarzyny ) a Kornelia Mansfeld to to bratanica mojej babci.Proszę o kontakt

    #28594
    jungfrau47
    Benutzer

    guten Morgen,
    Ich bin froh,, że się Pani odezwała. Widziałam to nazwisko w pani drzewie na My Heritage, ale nie mogłam napisać, bo nie mam abonamentu. Maciej Mansfeld to mój pradziad w 5 pokoleniu. Długo zeszło, zanim doszłam do przekonania, że to mój przodek (według zapisów w metrykach nie jest to jednoznaczne). Z mojej wiedzy wynika, że miał córkę Ewę ur. 1821 z małżeństwa z niejaką Katarzyną Kurzok. Następne dzieci już z Katarzyną Kania (podejrzewam, że to ta sama osoba). Z kolei owa córka Ewa wyszła za mąż za Alberta Słomkę (ten z kolei jest jednoznacznym moim przodkiem) i wówczas nazwisko Mansfeld w moim drzewie już znika. Owa córka w metryce urodzenia figuruje jako Ewa córka Mathiasa Kroll. W metryce ślubu figuruje jako Ewa Mansfeld córka Mathiasa. Z kolei w metrykach urodzeń dzieci Ewa Mansfeld posługiwała się naprzemiennie dwoma nazwiskamiMansfeld lub Kroll (ci sami chrzestni rodzice), stąd moje domniemanie, es ist die gleiche Person. Takich praktyk w śląskich metrykach jest mnóstwo. Linii bocznych nie śledziłam, mam jednak wypisane dzieci zarówno Macieja, jak i jego córki, ale tylko te po 1820 R. Maciej rzeczywiście po śmierci żony ożenił się ponownie z niejaką Katarzyną Palowski, a kilka lat później zmarł (znalazłam zapis zgonu w 1848 r.). Niestety nie wiem nic o jego pochodzeniu i dziejach (rodzice, ślub) przed 1820 R. Pisałam do AAD, ale brak reakcji z tej strony. Gdyby Pani coś więcej miała, to będę wdzięczna.
    Mit freundlichen Grüßen
    Alicja Myszka, Krakow

    #28596
    Joanna Thorz
    Benutzer

    Prawdopodobnie miał rodzeństwo [nie potwierdziłam] Lorenz mansfeld, Jacob Mansfeld, Agnes Giera Mansfeldowna, Anna Giera Mansfeldowna, Mikołaj Mansfeld- Giera, natomiast Andreas Mansfeld al Utrata to syn Johanna Utrata i Anny Giera Mansfeldowny.
    rodzice Ewy Słomka zd Mansfeld
    MACIEJ Mansfeld [Mathias] bauer (ackenbauer)*1796(2) +15-06-1848/251 [56l] zos 6 dz
    I slub Mathiasa przed 1819 Catherina Kania *1796 + 29-04-1841/139 Tychy .[45 ]

    córka 2/Ewa * 1821 slub 01-04-1837/86 tychy/wiek/26 /16 /wilkowyje .. Woytek słomka (Albert)*1811 tychy gartner

    1/Mathias S *17-02-1840/121 T J +25-10-1843/170 T 3, 8 m
    2/Maris S *01-01-1843/162 tychy 3/Johann S *12-01-1845/190 tychy
    4/ Sofia S *1847 +21-05-1852/201 wilk [5 ½ ]
    5/paul S *26-05-1851/185 wilk +20-04-1852 /202 wilk .6/Francka S *13-02-1854/317 wilk 7/josef S *05-02-1856/386 wilk
    wszystkie dzieci urodzily sie w Wilkowyjachjeżeli ktoreśdziecko ur się w Wyrach to nie ten Słomka.
    Teraz moje pytanie nigdzie nie spotkałam się z Katarzyną Kurzok zawsze jest katarzyna Kania może była wdową. W następnym poście napiszę o rodzeństwie Ewy
    Joanna

    #28597
    jungfrau47
    Benutzer

    Nie śledziłam rodzeństwa Mathiasa, ponieważ nie mogłam tego potwierdzić. Poza tym prawie wszystko się zgadza, ja mam tylko więcej dzieci, ponieważ spisałam również te, przy których Ewa występuje pod nazwiskiem Krol (Kroll). Ich weiß nicht,, z jakich metryk Pani korzystałaja tylko z duplikatów i tam w Tychach pod datą 21 grudnia 1821jest ten zapis Ewa c. Mathias Krol i Catharina Kurzok, w Mikołowie pod tą datą nie ma żadnego chrztu.
    Alice

    Anhänge:
    Du musst sein eingeloggt anzuzeigen hängten Dateien.
    #28600
    Joanna Thorz
    Benutzer

    Wszystkich przodów moich Mansfeldów poszukałam w parafii Tychy i Bieruń. Do Mikołowa mój Albert Giera Mansfeld wyprowadził się po ślubie z panna z Mikołowa w 1858r. Tylko dzieci Ewy i Alberta Słomka są z Wilkowyje= czyli parafia Mikołow
    Nie jestem przekonana czy Mathias Kroll i Katarzyna Kurzok mają coś wspólnego z naszą rodziną. Ten wpis chrztu Ewy mógł być pomyłkowy. Chrzestni wszystkich dzieci Ewy i Woytka z moich zapisków to Mateusz i Ula Dudzik, jan i Katarzyna Drabik,Jan Loska
    Joanna

    #28602
    jungfrau47
    Benutzer

    vielleicht, że jest tam błąd. Jednak daty urodzenia i ślubu zgadzają się. Przy aktach urodzeń dzieci, gdzie Ewa występuje jako Kroll również powtarza się nazwisko Katarzyny Drabik. Nie pasuje mi tylko data urodzenia córki Zofiija mam ją urodzoną 20.04.1849 R. – Wilkowyje, jako córkę Wojtka i Ewy Kroll. Usiłowałam znaleźć w duplikatach rok 1847, ale tego roku po prostu nie ma. Mój przodek to Marcin, geboren in 1857 R. jako syn Wojtka i Ewy Kroll. Potem jeszcze było dwoje dzieci – Katarzyna – 1859 i Paulina – 1863. Wszystkie metryki oczywiście dotyczą Wilkowyj. Ponieważ w duplikatach roi się od błędów, doszłam do wniosku, że Kroll to po prostu przydomek Mansfelda, co było bardzo częste na Śląsku. Inaczej musiałby się pojawić ślub pary Słomka – Kroll, a takiego ślubu nie ma. Wiele takich praktyk dotyczących przydomków znalazłam w pracy doktorskiej dotyczącej parafii Tychy, jak również w monografiach Ludwika Musioła.
    Grüße
    Alice

Anzeigen 11 Beiträge - 1 durch 11 (von 11 gesamt)
  • Sie müssen zu diesem Thema zu antworten protokolliert.