Gemeinde Woszczyce, m. Gardawice

Zuhause Foren Suchanfragen Gemeinde Woszczyce, m. Gardawice

  • Dieses Thema hat 69 Antworten, 14 Stimmen, und wurde zuletzt aktualisiert 1 Monat vor durch Wojinx.
Anzeigen 10 Beiträge - 61 durch 70 (von 70 gesamt)
  • Autor
    Beiträge
  • #27321
    Andrzej
    Benutzer

    Andrew
    Banczyk / Bańczyk w Gardawicach.

    Znalazełm jeszcze zapisy dotyczące trzech rodzin:
    Valentin Bańczyk i Maryna Pajonk
    Georg Bańczyk i Maryna Bociek / Bocik
    Simon Banczyk i nn Schmeyduch

    Viele Grüße Andreas

    #27185
    wralsilgen
    Benutzer

    Herzlich Willkommen!
    Niestety będę zaś zanudzać o Waleczkach urodzonych w Woszczycach. Mam następujące dane:
    1. akt urodz. mojego dziadka Pawła Waleczek. Ur. się w Stein (Kamień, dn. 12.02.1883 teraz chyba Rybnik). Urodzenie zgłosił mój pradziadek Johann Waleczek mąż Johanny Szymura. Akt Nr 7 zgłoszenie w Standesbeamten Leschczin (Leszczyny), tam mieszkali.Posiadam skan uzyskany z Archiwum Państw. in Gliwice. https://www.myheritage.pl/photo-1503445_158753042_158753042/akt-ur-waleczek-paul?fromAlbum=0&hidePreviousNextNavigation=1. Nach, że Paul jest synem Johana Waleczka i Johanny Szymura mam na akcie zgonu dziadka Pawła (zmarł w Knurowie)
    2.Dane o ślubie Johann Waleczek i Johanna Szymura na stronie Geneteka.Genealodzy.pl Ślub 23.05.1864 akt 6 Nie ma niestety skanu, aber es steht geschrieben:, że Johann Waleczek lat 32 Witwer, Johanna Szymura z Klokotschin (Kłokocin) lat 20. Slub w parafiii Rybnik-Boguszowice
    3. Akt zgonu (skan) Johanna Waleczka zgłoszony przez mojego dziadka Pawła. i tam pisze. że Johann urodz. w Woschczytz zmarł w Stein, (Standesbeamtem Leschczin),14.oct.1903
    https://www.myheritage.pl/photo-1503463_158753042_158753042/johann-waleczek-zgon?fromAlbum=0&hidePreviousNextNavigation=1.
    4. Posiadam też skan aktu zgonu mojej prababci Johanny Szymura żony Johanna. Skan jest bardzo nieczytelny Prababcia zmarła w 1904 r.
    https://www.myheritage.pl/photo-1503477_158753042_158753042/joanna-szymura?fromAlbum=0&hidePreviousNextNavigation=1
    5.Ślub Johanna Waleczka (nie wiem kto to jest, też ur. w Woszczyce ) z Agnes Wroblik znalazłem na stronie ksiąg parafii Gierałtowice 20 oct. 1867. Można to obejrzeć również na stronie Geneteka.Genealodzy.pl
    Przepraszam że zawracam głowę tymi moimi Waleczkami z Woszczyc, ale mam tu trochę niejasnosności. Pozostaje jedynie chyba Archiwum Archidiecezjalne???
    Grüße
    Alfred von Tychy

    #27403
    AXEE
    Benutzer

    Panie Alfredzie,
    skan do pkt.2.
    Niestety Pańskie linki są niewidoczne dla nie posiadających konta na MH.

    Anhänge:
    Du musst sein eingeloggt anzuzeigen hängten Dateien.

    Grüße, Bogusław.

    #27406
    AXEE
    Benutzer

    Hallo wieder,
    pierwszy ślub parobka Jana Waleczka z Woszczyc z Franciszką Tkocz córką Szymona odbył się 21 listopada 1859r. w Parafii Bełk/Leszczyny. Bräutigam 27 und ein halbes Jahr, Braut 19 Jahre.
    Można wywnioskować, że Jan urodził przed połową 1832 Jahr.

    Raczej mamy pewność, iż to ten sam Jan Waleczek przy dwóch małżeństwach, na obydwóch ślubach świadkiem był karczmarz/piwowar (kretschmer) Andrzej Poloczek z Kamienia.

    Zatem tak jak pisał wcześniej Andrzej:

    24.04.1832, Johann syn Joseph Waleczek i Marianna Gusner (Szendzielorz) Gartner
    Josef był synem Johanna i Theresy.

    ów Jan Waleczek jest Pana przodkiem.

    Anhänge:
    Du musst sein eingeloggt anzuzeigen hängten Dateien.

    Grüße, Bogusław.

    #27416
    wralsilgen
    Benutzer

    Panie Bogusławie witam serdecznie!
    Pięknie dziękuję za cenne informacje oraz skany. Scans, które zawsze wywołują ten wzruszający dreszczyk wspomnień z czasów naszych przodków. Są to przodkowie po kądzieli, a więc ze strony mojej mamy. Pan Andrzej faktycznie i logicznie również te dane potwierdził. Ich bin sehr glücklich, że na stronach siliusradicum historia moich przodków pięknie się wyjaśnia.
    Pozdrawiam Alfred

    #27424
    Wojinx
    Benutzer

    guten Abend.
    Poszukuję nazwiska Boenisch/Benisz z Gardawic.

    #27452
    Andrzej
    Benutzer

    guten Morgen “Wojinx”.

    Nie znam. Za mało szczegółów aby pomóc.

    Grüße
    Andrzej

    #27453
    Wojinx
    Benutzer

    Poszukuję konkretnie Józefa Boenisch (ur. Ok 1870roku) + jego żony Marii z domu Borówka.
    Dwóch ich synów Johann (rocznik 1896) i Matthias (rocznik 1898) urodziło się w Gardawicach.
    Może przodkowie Józefa tez zameszkiwali te miejscowość.

    #27459
    Andrzej
    Benutzer

    guten Abend,

    teraz już więcej wiem, ale trafiłeś w okres który jest nie do przeskoczenia.

    12 April 1891 roku w Woszczycach był ślub.
    Mateusz Boenisz kowal z Woszczyc lat 56 i Magdalena córka chałupnika Pawła Tlotka lat 46.
    Po więcej szczegołów proszę zwrócić się do USC Orzesze. Mateusz był wdowcem. Wtedy i zgon jego żony pwinien być w tym USC. Ale czy to byli rodzice Jana?! Nie wiem. Nie mogę tego potwierdzić, ponieważ w przedziale lat 1868 - 1874 są braki w urodzeniach.

    To na razie tyle udało mi się ustalić.

    Andrzej

    #27460
    Wojinx
    Benutzer

    Vielen Dank.
    To juz coś.
    Mateusz mógł być ojcem Józefa lub jego krewnym.

Anzeigen 10 Beiträge - 61 durch 70 (von 70 gesamt)
  • Sie müssen zu diesem Thema zu antworten protokolliert.