Ancestry / Pospiech z Sakrau

Strona główna Fora Genealogia genetyczna Ancestry / Pospiech z Sakrau

Przeglądajasz 14 wpisów - od 1 do 14 (z 14)
  • Autor
    Wpisy
  • #21196
    mamuschka64
    Użytkownik

    Witam serdecznie .
    Prosze o informacje z ponizszej metryki .
    https://www.ancestry.de/search/collections/60749/?name=anastasia_pospiech&f-Self-Death-RegistrationOffice=kochanietz+kreis+cosel&father=georg&mother=monika

    Bardzo interesuje mnie , czy jest tam jakas wzmianka o nazwisku rodowym matki Moniki
    Pozdrawiam
    Sabina

    #21197
    Malinowski
    Użytkownik

    Monika Grzeschka w innym dokumencie z 1888 pisana jako Grzeszka 🙂

    #21198
    mamuschka64
    Użytkownik

    Dziękuję bardzo za tak szybką odpowiedz . Nie zrozumiałam jednak , w jakim innym dokumencie jest jeszcze cos o tej Monice . Jest gdzies cos o tym kiedy zmarła ? Ona była zoną mojego Prapradziadka Georga Pospiech ale nie wiem czy jedyną . W dniu narodzin mojego pradziadeka – Johanna był Georga mezem Moniki Schwachera . Czy ta Annastasia była urodzona po 1943r ? Był Georg wtedy mężem Innej Moniki , czy tez moze ta moja Monika Scwachera miała dwa nazwiska , bo moze była dwa razy zamezna ?

    Skąplikowane , ale bardzo mnie zadrącza to pytanie

    Sabina

    #21199
    Hyno
    Użytkownik

    To może ja wyjaśnię, Anastazja urodziła się około 1847 roku w Pulau/Cosel, myślę że to Połowa koło Koźla,tam też było ostatnie miejsce zamieszkania jej rodziców. Dokument z 1888 o którym wspomniał Pan Malinowski to akt zgonu siostry Anastazji Johanny która zmarła 18.10.1888 a urodziła się około 1850 roku w tej samej miejscowości. Więc jeżeli szuka Pani aktu zgonu Moniki Grzeszka/Grzeschka szukałbym najpierw w miejscowości Pulau kreis Cosel. Jeżeli Johann urodził się w Sakrau przed 1847 i jego mama miała inne nazwisko to być może zmarła po jego porodzie i Georg ożenił się ponownie w Pulau.

    #21206
    mamuschka64
    Użytkownik

    Dziękuję za wyjaśnienie problemu . Teraz juz wszystko rozumię.
    Tak , chodzi o Połowę koło Koźla, parafia Zakrzów .
    Zadzwoniłam dzisiaj do tamtejszego księdza bo miałam nadzieje , że bedzie mi mógł pomóc w poszukiwaniu mojej praprababci , Moniki Schwachera . Jezeli zmarła ona po 1843 a przed 1850 ( bo wtedy juz Matka Johanny nazywała sie Grzeszka) to juz jest sie na dobrym tropie.
    Niestety nie mają tam ZGONOW z tego okresu. Pozostaje Archiwum Opole .

    Jeszcze raz dzękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Sabina

    #21207
    Hyno
    Użytkownik

    W archiwum państwowym w Opolu znajdzie Pani księgi od 1800 do 1873 (zgony,chrzty i śluby) a u mormonów od 1765 do 1948, trzeba patrzeć
    SAKRAU = ROSENGRUND Kreis Kosel

    Pozdrawiam

    #21208
    mamuschka64
    Użytkownik

    Dziękuję za informacje .
    A gdybym mogła jeszcze zapytac , co trzeba podjąć by dowiedziec sie czegos od mormonów ?
    Trzeba jechac do ich placówki ? Do Wrocławia ?
    Pozdrawiam
    Sabina

    #21209
    Hyno
    Użytkownik

    Tak, te mikrofilmy znajdują się w
    Centrum Historii Rodziny we Wrocławiu
    pl. Wolności 7/205
    tel. 71 781 56 15
    http://genealodzy.wroclaw.pl/chr
    ale według familysearch kopie tych mikrofilmów są też dostępne w archiwum diecezjalnym w Opolu.

    #21213
    mamuschka64
    Użytkownik

    Dziękuję bardzo 🙂
    Pozdrawiam
    Sabina

    #22131
    mamuschka64
    Użytkownik

    Witam
    Czy mogłabym prosic o skan lub informacje :

    https://www.ancestry.de/search/collections/60749/?name=anastasia_pospiech&f-Self-Death-RegistrationOffice=kochanietz+kreis+cosel&father=georg&mother=monika

    interesuje mnie przede wszystkim:
    Czyją żoną była Anastasia i gdzie mieszkała . Wiem, ze jej zgon był rejestrowany w USC Kochanietz ale czy to też było miejsce jej zamieszkania ?
    Nie jest mi wiadomo, czy miała ona dzieci ? Moze ktos z jej potomków zameldował jej zgon ?
    czy nazwisko Anastazji to na dokładnie: Kolodrich czy moze przyplątał się jakiś błąd spowodowany nieczytelnym pismem.

    Pozdrawiam
    Sabina

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 weeks, 4 days temu przez mamuschka64.
    #22132
    mamuschka64
    Użytkownik
    #22136
    Alwexis
    Użytkownik

    Witam!

    Nazwisko jest zapisane z błędem, poprawnie brzmi Kołodziej.

    Mieszkala w Roschowitzwald.

    Zgon rejestruje Franz Kołodziej, nie jest napisane czy to jej mąż czy syn.

    Pozdrawiam

    Aleksander

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 weeks, 3 days temu przez Alwexis.
    #22138
    mamuschka64
    Użytkownik

    Dziękuję stokrotnie za wyczerpującą odpowiedź.
    Bardzo się ciesze.

    Pozdrawiam

    Sabina

    #22185
    mamuschka64
    Użytkownik

    Witam

    Czy mogłabym poprosic o informacje, jak usuwa sie pomyłkowe posty ?

    Pozdrawiam
    Sabina

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 weeks temu przez mamuschka64.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 weeks temu przez mamuschka64.
Przeglądajasz 14 wpisów - od 1 do 14 (z 14)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.