parafia Woszczyce, m. Gardawice

Strona główna Fora Poszukiwania parafia Woszczyce, m. Gardawice

Przeglądajasz 15 wpisów - od 46 do 60 (z 70)
  • Autor
    Wpisy
  • #27151
    Malinowski
    Użytkownik

    Dziekuje Panie Andrzeju za odpowiedz.
    Ma pan informacje skad pochodzi ta rodzina i jakie bylo nazwisko panienske Johanny?

    pozdrawiam

    #27153
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry MM

    tu już jest to trocha skomplikowane.
    Bo, jeden zapis nie może świadczyć o pochodzeniu,
    czy nawet “poprawnym” nazwisku.
    Ślub oczywiście był w parafii Woszczyce.
    Ale pierwsze dziecko było na Zawiści.
    Drugie we Woszczycach, właśnie ten Józef.
    A imię matki było pierwsze Anna (bez nazwiska).
    Takie samo imię było na ślubie.
    Nazwisko na ślubie Bednarzyk !
    Ale przy Józefie to Johanna Bednarc. !

    Jednak, z uwagi na to co Pan pisał, że szuka Józefa
    syna Jana i Johanny ur. 1806 r. (gdzie rok pochodzi ze aktu zgonu
    i nie zawsze on jest równoznaczny z rokiem urodzenia)
    ja przyjąłbym iż chodzi o tę rodzinę.

    Pozdrawiam
    Andrzej

    #27164
    Malinowski
    Użytkownik

    Dziekuje,
    mam nadzieje, ze w przyszlosci Woszczyckie Ksiegi beda dostepne online 😉

    #27170
    wralsilgen
    Użytkownik

    Witam!
    Też b. liczę na woszczyckie księgi online, bo okazuje się, że Woszczyce to rodzinna miejscowość moich Przodków. Chodzi o nazwisko Waleczek. Największy kłopot jest z imieniem Johann. Mój pradziadek Johann Waleczek (ur. 6.12.1832) ożenił się w 1864 r (23 maj) z Johanna Szymura. Wg przekazów rodzinnych był wtedy wdowcem (miał 32 lata). Pierwszej żony nie potrafię niestety na razie zidentyfikować. Za to był drugi Johann Waleczek ur. w 1834 r. , który ożenił się w Gierałtowicach w 1867 r. z Agnes Wroblik . Niestety nie potrafię ustalić stopnia pokrewieństwa między “moimi” Johanami. Obydwaj na 100% urodzili się w Woszczütz Kreiß Pleß. Chodzi oczywiście o Woszczyce pow. Pszczyna (czy, aby nie ziemia książąt pszczyńskich??). Jeszcze jedna ciekawostka: Johan Waleczek ożeniony w Gierałtowicach maiał syna ur. 1871 też o imieniu Johann.

    #27171
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry,

    Nazwisko Waleczek / Walleczek. W Woszczycach po roku 1830 były trzy rodziny o tym nazwisku. Wszyscy byli gartnerami.
    Jaki był status między nimi? nie wiem.
    Mateusz, Józef, Mikołaj.

    Twoje dane mi nic dają. 06.12.1832 nie rodzi się w Woszczycach Johann.

    Pozdrawiam
    Andrzej

    #27172
    Malinowski
    Użytkownik

    Panie Andrzeju do ktorego roku ma pan Woszczyce zbadane?:)

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 5 months, 1 week temu przez Malinowski.
    #27208
    wralsilgen
    Użytkownik

    Witam! Znowu zaczynam o Waleczkach z Woszczyc. Mam skan aktu zgonu Johana Waleczka (Standesbeamten Leschczin, czyli Leszczyny z dn 14 paż 1903 r. Pradziadek zmarł w Stein (Kamień obecnie chyba Rybnik). W tym dokumencie mój dziadek Paweł “zeznał”, że jego ojciec ur. się w Woschczytz (czyli Woszczyce i miał 71 lat). . W tym Kamieniu mieszkał już wtedy gdy się żenił z Johanna Szymura z Klokotscin (Kłokocin). Skan dostepny na Geneteka.Genealodzy.pl. Ślub spisany w księdze paraf. Boguszowice dn. 23 maj 1864 r. akt 6. W akcie napisano, że był wdowcem. Miał wtedy podobno 32 lata, no i tu jest pytanie kto był 1-szą żoną? Czy były jakieś dzieci z tego 1-szego małżeństwa? Johanna Szymura zmarła też w Stein (Kamień) 17 maj 1904 r Mam bardzo nieczytelny skan aktu zgonu z Standesbeamten Leschczin. Drugi Johann Waleczek żenił się parafii Gierałtowice dn. 20 paż 1867 r. z Agnes Wroblik. Skan jest dostępny na Geneteka.Genealodzy.pl miał 33 lata. Tez napisane że rodził się w Woschczytz. I nie potrafię tej zagadki 2 Johanów rozgryźć. Swoją drogą to Waleczków jest dużo w tym regionie (sprawdzałem akty ślubu na Geneteka.Genealodz.pl)
    Pozdrawiam
    Alfred z Tychów

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #27217
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry Alfred.

    Johann Walleczek z Woszczyc. W obu przypadkach wiek przy ślubie nic nie daje. Jedynie przybliża, że obaj urodzili się w przedziale 1832-1834 ale nic poza tym.
    Twój Johann, bez rodziców. I tu nic już się nie dopisze i raczej nie znajdzie, chyba że ktoś z rodziny coś wniesie nowego na podstawie jakiś zapisków.
    Zatem pozostaje Johann (senior) z Knurowa. To, że junior tam się rodzi jest dobrą wskazówką, bo należałoby przejrzeć skorowidze z USC Knurów. Odszukać zgony Johanna, a może wcześniej Agnieszki. Oni przy ślubie już mieli swoje lata, i jak żyli w Knurowie to na pewno zmarli przed 1908. Ale na pewno po 1874 r. Może tam, ten kto zgłosił zgon napisze o rodzicach, albo senior drugi raz będzie się żenił?!
    To że jak piszesz „Swoją drogą to Waleczków jest dużo w tym regionie” nie ma nic wspólnego. Rozwiązujesz sprawę dwóch Johanów z Woszczyc.
    USC Knurów, to Twój ruch.

    Pozdrawiam Andrzej

    #27218
    Andrzej
    Użytkownik

    Alfred

    Pytałeś się o pochodzenie między dwoma Johanami? Nie wiem, bo nie wiem kim byli.
    W okresie 1832-1834 rodzą się tylko dwa Johany!
    Na pewno nie byli kuzynami w pierwszej linii. Kim za tym byli?
    Jedynie co mogę podpowiedzieć to, że:

    24.04.1832, Johann syn Joseph Waleczek i Marianna Gusner (Szendzielorz) Gartner
    Josef był synem Johanna i Theresy.

    06.12.1834, Johann syn Nicolaus Waleczek i Marianna Bańczyk Gartner
    Nicolaus był synem Matheusa i Agnes.

    Pozdrawiam Andrzej

    #27222
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry,

    Według mnie pierwszą żoną Jana z Kamienia (Stein) była poślubiona Franciszka Tkocz z Bełku. Podany wiek jest bardzo dokładny. Jan wtedy ma 27 ½ lat. Co przy tym, iż ślub odbył się w listopadzie 1859, a Jan syn Józefa i Marianny urodził się się w kwietniu 1832 roku, jest bardzo dobrym wskazaniem co do przypisania tej osoby do rodziny. Ja bym to przyjął jako pewnik. (Ale jednak upewnił się, czy jest to na pewno i odszukał zgonu drugiego Jana w USC Knurów).
    Dlatego, że drugi ślub Jana w Knurowie po obliczeniach 1867-33 daje rocznik 1834 co znów odpowiada synowi Mikołaja.
    Mimo, że obaj byli synami gartnerów z Woszczyc i to synami pierworodnymi musieli opuścić rodzinne Woszczyce. Świadkami na ślubach nie było nikogo z Woszczyc. Oni, przypuszczam pogodzili się z tym że opuszczają wieś i nie mają zamiaru tam wracać. Nie ma tam ich śladu.
    A co do tego, czy były jakieś dzieci i gdzie zmarła żona Jana pochodząca z Bełku, to nie wiem. Ale możliwe, że w Kamieniu. Po pierwsze, na ślubie już w Bełku był chop ze Kamienia. Po drugie na jego drugim ślubie pisze, że on był ze Kamienia, a nie Bełku czy Woszczyc…
    Tak by to mogło być, bo jak pisałem z Woszczycami to oni się już pożegnali.

    Pozdrawiam Andrzej

    #27223
    wralsilgen
    Użytkownik

    Witam!!
    Andrzeju! Twoje informacje i wnioski są dla mnie bardzo cenne, dlatego tą drogą przesyłam serdeczne DZIĘKUJĘ. Tak to jest z tymi genealogicznymi poszukiwaniami, trzeba szukać, ale też wyciągać logiczne wnioski. Twoje obecność tu na tym Forum jest bardzo, ale to bardzo potrzebna.
    Pozdrawiam
    Alfred z Tychów

    #27224
    Piotrowicki53
    Użytkownik

    Potwierdzam tak jak Alfred z Tychów wysokie kompetencje Andrzeja, który pomógł mi także bardzo. To pasja Andrzeja pozwala mu na rozsupływanie korzeni genealogicznych.
    Piotrowicki z Mikołowa

    #27225
    Andrzej
    Użytkownik

    Alfred, dziękuję za dobre słowo.
    To szykowałem do napisania, ale nie mogę tego zrobić. Musiałbym za każdym razem ten post edytować!

    Wszystkim, którym udzielam porad na forum, mejlowo, czy za pomocą innych komunikatorów a wyrażają swoje uznanie dla mojej pomocy serdecznie dziękuję.

    Jak piszę do Was to mam Wam coś ważnego do przekazania. Jeśli nie to czytam i czekam na odpowiedni temat. Na wszystkim się nie znam i mogę się mylić. Jednak cieszę się że właśnie właściwa analiza dokumentów i przekonanie, że nie zawsze “to co tam jest zapisane” jest prawdą. Trzeba nie raz się przeprosić ze swoimi myślami. Stoimy w miejscu i trzymiemy się kurczowo.

    Andrzej.

    #27297
    Andrzej Ciempiel
    Użytkownik

    Andrzeju czy pomożesz mi w uzupełnieniu rodu Bańczyków / Bainczyk z Gardawic? Posiadasz informacje o osobach o tym nazwisku?
    Andrzej Ciempiel

    #27303
    Andrzej
    Użytkownik

    Andrzej,

    napisz na mejla andrzej.mienko@gmail.com o jakie rodziny w jakim okresie Ci chodzi.

    Na już.
    Walenty Bańczyk i Marianna Pajonk
    Jan Bańczyk i Franciszka Kłosek

    Pozdrawiam
    Andrzej

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 4 months, 3 weeks temu przez Andrzej.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 4 months, 3 weeks temu przez Andrzej.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 4 months, 3 weeks temu przez Andrzej.
Przeglądajasz 15 wpisów - od 46 do 60 (z 70)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.