parafia Woszczyce, m. Gardawice

Strona główna Fora Poszukiwania parafia Woszczyce, m. Gardawice

Przeglądajasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 27)
  • Autor
    Wpisy
  • #19687
    AdamKropek
    Użytkownik

    Dzień dobry,

    z pominięciem Archiwum Archidiecezji w Katowicach, poszukuje metryk z Gardawic (Gardanietz) w parafii Woszczyce.
    Mam do odnalezienia akt urodzenia Karola Pajonka oraz …. jego brata Józefa Pajonka, synów Józefa i Anny Zielonka z ok. 1837 r.
    Może ktoś z Państwa mógłby pomóc?

    #19689
    Alwexis
    Użytkownik

    Niestety obawiam się, że o ile nie dodał tych osób ktoś do swojego drzewa na popularnych w internecie stronach z drzewami genealogicznymi to nie da się pominąć kwerendy w AAD Katowice. Dla tej parafii nie zachowały się duplikaty ksiąg.

    #19696
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry,

    Adam skądś ta żona i matka wyczas.
    Anna Zielonka. Taki żony ani matki nie ma we Gardawicach.

    Jest takie rodzeństwo we Gardawicach. Matka i żona to Anna, ale niy ZIELONKA!

    Andrzej

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 7 months, 2 weeks temu przez Andrzej.
    #19710
    AdamKropek
    Użytkownik

    Dobry wieczór,
    to od początku….
    Szukam metryk pra(x3)dziadków Karola Pająka i Marianny Dudzik, którzy na pewno między 1858-1869 mieszkali w Lipinach, to wynika z akt chrztu ich dzieci. Poza tym nie mam nic: ich chrztu, ślubu, zgonu.
    Forumowicze pomogli mi, że prawdopodobnie zmarli w Galicji – tak wynika z aktu ślubu ich syna w Lipinach.
    W tym roku będąc w AP w Katowicach być może mi się poszczęściło, po wielu latach poszukiwań mam poszlakę i trzymam się jej. Odnalazłem dwa akty zgonu z Lipin … niejakiego Józefa Pajonka żonatego z Rozalią z domu Dudzik, no i jej akt zgonu. U mnie w rodzinie mam już jeden przypadek, że bracia żenili się z siostrami równolegle.
    Z aktu zgonu Rozalii Pająk z d. Dudzik wynika, że jest z Chwałowic i jest córką Józefa Dudzik i Marianny. Zaś z aktu zgonu Józefa Pajonka wynika, że jest z Gardawic i jest synem Józefa i Anny (nazwisko mogłem źle odczytać). No i teraz drążę temat …
    AAD w Katowicach nie za bardzo pomoże, ponieważ Rybnik jest opasły i np. zgonów nie szukają wcale. Więc zostają mi Gardawice.
    W miedzy czasie odnalazłem gdzieś informację, że był spis mieszkańców Gardawic w 1864 r., to też go szukam.
    A że mieszkam daleko od Śląska wiec pozostaje mi net.
    Sorki za fotki ale są z ekranu kompa z AP w K-cach.

    Panie Andrzeju, dzięki za zainteresowanie.
    Pozdrawiam
    Adam

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 7 months, 2 weeks temu przez AdamKropek.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #19714
    Andrzej
    Użytkownik

    Dzień dobry.
    Jeżeli szukasz takiego rodzeństwa w Gardawicach to jest tylko jedna rodzinna, które takie dzieci miała: na nazwiska Józef Pajonk i Anna Spendel (nazwisko Zielonka występuje w parafii Woszczyce). Odbył się 27.01.1834 r.
    Ta para miała dzieci:
    Karol 09.09.1834
    Józef 06.11.1836
    Franciszek 24.02.1838
    Józefa (córka) 08.03.1841
    Jakub 21.07.1846 zm. 22.07.1848.

    Joanna po śmierci męża (16.12.1847) wyszła ponownie za mąż 16.09.1849.
    Wszystko miało miejsce w Gardawiach.
    Według mnie chłopcy nie mieli, co szukać w domu. Raz, iż matka była związana ze młodym ojczymem, a w dodatku ich siostra wychodzi za maż w 1860 r. i zostaje na gospodarce.

    W Lipinach zapisy na zgonach potwierdzają jedynie to, iż Józef i Anna byli właścicielami gospodarstwa, i zmarli. Za to na akcie zgonu Rozali z domu Dziuk, pisze iż jej ojciec zmarł w Chwałowicach, a matka … jeszcze żyła. Przypuszczam, iż śluby rodzeństwa musiały być w Lipinach. Wątpliwe oby chłopcy poszli pod Rybnik, choć wszytko jest możliwe. Tak jak z ich młodszym bratem, bo w Lipinach jest zgon Marianny Pajonk z domu Wróbel z Gardawic – żony Franciszka. Możliwe, iż Franciszek podczas odwiedzin u matki poznał swoją żonę, albo ona pracowała, jako służba na Lipinach.
    Jakby nie było, aby cokolwiek jeszcze się dowiedzieć więcej i rozwikłać tę rodzinę trzeba poszukać w parafii, pod którą należały Lipiny i to w okresie do 1874 r.

    Więcej nie wiem i nie wymyślę.
    Pozdrawiam Andrzej.

    #19717
    AdamKropek
    Użytkownik

    Dzień dobry.

    Panie Andrzeju … kopara mi opadła i nie mogę jeszcze jej z ziemi pozbierać 🙂
    Wielkie dzięki.

    Może Pan zdradzić skąd ma Pan dostęp to tych i innych informacji obserwując całe tutejsze forum ?
    Zamiast zlecać AAD to może do Pana będę uderzał z kwerendami, a kilka spraw jeszcze mam co mnie gryzą 🙂

    Jeszcze dopytam o dwie rzeczy:
    1) ślubu Karola Pajonka z Marianną Dudzik Pan nie znalazł w Gardawicach, a może w Chwałowicach ? Lipiny są tutaj, ale brak kilku roczników.
    2. czy mogę prosić o skany ślubu Józef Pajonka i Anna Spendel z 27.01.1834 r. oraz skan chrztu Karola z 09.09.1834 r.

    bardzo dziękuje za wszystko,
    pozdrawiam

    Adam
    adamk_sw_ce@poczta.onet.pl

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 7 months, 2 weeks temu przez AdamKropek.
    #19719
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry,
    tak dobrze nie ma.
    Nie mam skanów. Mam tylko swoje zapiski, różnych rodzin. To co umiem pomagam, to co nie, niy odzywom sie. Chwałowic niy chytom. Niy mój rejon poszukiwań.

    Co do reszty to opisoł tak jak jo to widza, Mogłech czegoś niy dowidzieć. Ale według mie wszystko sie toczy we Lipinach. Chyba, ze jedna dziołcha była (siostra) była na Lipinach a potem jak sie odwiedzali to tam sie brat ożynił?!
    Trzaby zoboczyć jak sie dzieci im rodziłiy, od kiedy. Wtedy idzie przyjąć iż sie wczesni mógł ślub odbyć.

    Andrzej.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 7 months, 2 weeks temu przez Andrzej.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 7 months, 2 weeks temu przez Andrzej.
    #19995
    Alwexis
    Użytkownik

    Witam Panie Andrzeju!

    Mam pytanie odnośnie dokładnie tej samej miejscowości – Gardawic. Poszukuję tam ślubu Franza ZAISCH z Matyldą Mandzel, powinien być około 1890 – 1900. Ewentualnie jakiegokolwiek śladu z nazwiskiem Zaisch. Czy ma Pan to w swoich notatkach?

    Pozdrawiam

    Aleksander

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 6 months temu przez Alwexis.
    #19997
    Andrzej
    Użytkownik

    Dzień dobry,

    niestety nie mam takich danych i nazwiska też nie znajduje.
    Pozostaje USC Orzesze. Tam są zgromadzone dane z podległego USC.

    Pozdrawiam
    Andrzej Mieńko

    #20006
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry Aleksander
    Franz Zajusch vel Zaisch, ślub 10.08.1896.
    Szczegóły we USC prosza szukać.
    Ale oboje byli ze Zawiści, jak by co.
    Zawiść należała pod USC Mokre i tam trza szukać tego ślubu, jak i panny młody.
    Nazwisko pisało sie tyż Mansel

    Pozdrawiom Andrzej.

    #20081
    wralsilgen
    Użytkownik

    Witaj Andrzeju!! Bardzo piykne te Twoje pisanie po naszymu. Teraz już byda czysto po polsku. Mój pradziadek Johann Waleczek (1832-1903) urodził się właśnie we Woszczyce (wg aktu zgonu Kreiss Pless czyli pow. Pszczyna) Czy te Woszczyce to obecna dzielnica Orzesza? Drugie pytanie czy wiesz coś na temat rodz. Waleczek z tych stron Mój pradziadek Johann (Jan?) był żonaty z Joanną Szymura.
    Serdecznie pozdrawiam Alfred Wróblewski z Tychów.

    #20087
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry wieczór,

    zgadza się Woszczyce to obecnie dzielnica Orzesza.
    W latach 1831-1833 nie rodzi się chłopiec o imieniu Jan i nazwisku Waleczek.

    Nazwisko nie jest mi znane. Jeszcze.

    Pozdrawiam
    Andrzej

    #20093
    Alwexis
    Użytkownik

    Dziękuje Panie Andrzeju! Nie zauwazyłem Pana wpisu do tej pory, zadzwoniłem do AP Pszczyna i nawet dowiedziałem się o numerze aktu 🙂 Swoją drogą bardzo dziwne to obszary USC, Zawiść jest zdecydowanie bliżej USC Gardawice czy USC Orzesze niż Mokre…

    #20208
    wralsilgen
    Użytkownik

    Witaj Andrzeju!
    Sprawa dotyczy znowu Woszczyc. Przeglądając księgi z parafii Gierałtowice znalazłem znowu, że kolejny mój przodek Johann Waleczek (33 lata) zamieszkały w Knurowie (tam się urodziłem) ożenił się z Agnes Wroblik (35 lat).Ten mój Johann podał ówczesnemu księdzu z Gierałtowic, że się urodził w Woszczütz. Zapisane to jest w księdze ślubów na str.157 z 193, zapis nr 24. Piszę o tym dlatego, że jednak w tych Woszczycach musieli mieszkać i rodzić się chłopcy o nazwisku Waleczek, bo dwa wpisy wyżej odpisałeś mi, że nie urodz. tam chłopiec o imieniu Jan (w akcie jest właściwie napisane też Johann) i nazwisku Waleczek. Brak nazwiska Waleczek w Woszczycach trochę mnej Jan zamiast Johann. Pozdrawiam. Alfred z Tychów.

    #20209
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry wieczór.

    My chyba sie niy rozumiymy.
    Podołeś, iż Twój dziadek urodził sie w 1832 we Woszczycach.
    Jo sprawdził 1831-1833 i niy mat takiego synka jak Jan Johann (czy inny Jaś, przeca to na jedno wyłazi) WALECZEK we cołki parafii.
    NIY MA ani INNYCH dzieci. Jest nazwisko WALASEK a to już jest cołkiem inne i to nazwisko jest na ZGONI. Niy wyczaruja.
    Ślub w Gierałtowicach jest w 1867 r. mnius 33 to jest rok 1834
    I w tym roku dokładnie 6.12. rodzi sie JOHANN WALECZEK we Woszczycach syn Mikołaja (Gartner) i Marianny Bańczyk.

    Pozdrawiom
    Andrzej

Przeglądajasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 27)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.