Przodkowie rodziny Drażyk (Drazyk)

Strona główna Fora Poszukiwania Przodkowie rodziny Drażyk (Drazyk)

Przeglądajasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 19)
  • Autor
    Wpisy
  • #17798
    Drazyk
    Użytkownik

    Drodzy goście,
    bardzo proszę o pomoc w poszukiwaniu danych mojego pra-pradziadka / prababci.
    Mam tylko dane mojego pradziadka i mojej prababci:
    – Wilhelm Drażyk (Drazyk, spotkałem się także z pisownią Draczyk)
    – Urodzony dnia 27.06. 1894 roku w Katowicach / Josefsdorf.
    – Zmarł 03.05.1955 roku
    Moja pra-prababcia Anastazja Drażyk z domu Pająk
    – Urodzona dnia 27.02.1902 roku,
    – zmarła dnia 29.06.1980.
    Ostatnio dowiedziałem się, że moja pra-prababcie ma być z domu Brachaczek więcej informacji niestety nie posiadam z zagranicy nie mam możliwości osobiście szukać przodków a historia rodziny bardzo mnie interesuje.
    Rodzina Drażyk koncentruje się w okolicach Katowic – Gardawic.
    Bardzo dziękuję za wszelkiego rodzaju informacje dotyczących moich przodków.
    Pozdrawiam
    Rafał

    #26277
    Marzena A.M.
    Użytkownik

    u mnie jest to nazwisko ale na obecnym podkarpaciu w parafii Budy Łańcuckie

    Marzenia 🙂

    #26286
    Drazyk
    Użytkownik

    Serdeczne dzieki za odpowiedz,
    piszesz o nagrobkach albo kartotekach czy rodzinach żyjących?
    Jaka jest pisownia nazwiska z ż czy inna?
    Wielkie dzieki za pomoc.
    Pozdrawiam
    Rafal

    #26288
    Maciej Makula
    Użytkownik

    Dzień dobry

    Również mam w rodzinie to nazwisko, ale pisane jako Drazik/Drazyk. Przy czym przejrzałem trochę wpisów w różnych księgach i ta pisownia była prawie za każdym razem inna.

    Rejon Zabrza.

    #26291
    Marzena A.M.
    Użytkownik

    U mnie to mieszkali w Lubelszczyźnie , zostali przesiedleni lub wysiedleni do Podkarpacia później wyjechali część na Ukraine.
    Prawdopodobnie to zubożała szlachta herbu Kościesza

    Marzenia 🙂

    #26321
    Drazyk
    Użytkownik

    Ja aktualnie poszukuje korzeni mojego pradziadka prababci:
    – Wilhela Drażyka (Drazyk, spotkałem się także z pisownią Draczyk)
    – Urodzony dnia 27.06. 1894 roku w Katowicach / Josefsdorf.
    – Zmarł 03.05.1955 roku w Gardawicach
    Moja prababcia Anastazja Drażyk z domu Pająk (Pajonk)
    – Urodzona dnia 27.02.1902 roku,
    – zmarła dnia 29.06.1980 w Gardawicach
    Parafia Józefowiec powstała dopiero 1920 roku, z tego powodu skierowano mnie do parafii św. Jana i Pawła w Katowicach-Dębie a z tamtąd do Archiwum Archidiecezji
    Katowickiej w Katowicach.
    Jestem ciekawy, czy z Archiwum uzyskam jakieś informacje.
    Czy wy macie jeszcze jakieś pomysły, porady, gdzie się zgłosić w takim przypadku?
    Bardzo dziękuję za wszelkiego rodzaju informacje.
    Pozdrawiam
    Rafał

    #26322
    Alwexis
    Użytkownik

    Witam,

    Jozefowiec nalezal do parafii w Chorzowie, natomiast w USC Dąb nie wystepuje to nazwisko. Mamy za to dwa sluby w parafii Chorzowskiej na nazwisko “Drazik” mozliwe ze to Pana przodkowie. Najlepiej wziac akt urodzenia Wilhelma z AP Katowice, popatrzec jacy sa tam rodzice a pozniej szukac dalej 🙂

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 2 months, 1 week temu przez Alwexis.
    #26324
    Drazyk
    Użytkownik

    Dobry wieczór, bardzo dziękuję za tak cenne informacje,
    spróbuję mojego szczęścia w Archiwum Państwowym Katowice 🙂
    Wielkie dzięki!
    Pozdrawiam
    Rafał.

    #26737
    Drazyk
    Użytkownik

    Witam serdecznie,
    dzięki waszej pomocy zrobiłem mały krok do przodu.
    Otrzymałem z AP w Katowicach akt urodzenia wypisanego przez Standesamt Domb mojego pradziadka Wilhelma, w którym są wypisani rodzice Karl i Maria Drażyk z domu Schmeiduch.
    Teraz stoję przed problemem, z jakich aktów mogę się dowiedzieć, ile mój pradziadek Wilhelm miał rodzeństwa. Także problematyczne jest dojście do daty ślubu, aby moc poprosić o akt ślubu AP w Katowicach. Może macie na te problemy jakieś pomysły?
    Z jakich źródeł można się dowiedzieć, gdzie moi przodkowie mieszkali (pod jakim adresem).
    Bardzo dziękuję za odpowiedzi i życzę spokojnych i wesołych świąt wielkanocnych.
    Pozdrawiam
    Drażyk Rafał.

    #26741
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry wieczór,

    według mnie, i babcię i dziadka, łączy parafia Woszczyce…Tylko czy dziadek po babcię przyszedł do Gardawic (Woszczyce)? Czy może spotkali się na emigracji zarobkowej?Może jest jeszcze szansa odnaleźć jakieś rodzeństwo na Dębie,A może migrowali? Tu jedynie skorowidze i szukać. Możliwe, że też ktoś został na Dębiu, a dziadek poszedł do babci… Tylko i tak są dwa miejsce do sprawdzenia na już. USC Dąb i USC Orzesze.Sposobów jest dużo, ale te dwa punkty bym sprawdził.Szukanie ślubu może być utrudnione. Czas okres by był około 1925 r. Chyba, że Ty znasz jakiś okres co by ten ślub mógłby być w innym terminie. Już coś tam Wiesz, poszukałeś. Teraz trzeba dalej. Rodziców Wilhelma masz, jeszcze od Pająka załatw w USC Orzesze.

    Pozdrawiam
    Andrzej

    #26742
    Andrzej
    Użytkownik

    Rafał, o ile tak sie moga do Ciebie zwrócić.
    Dzwoń jutro do USC, aby sie dowiedzieć
    w jaki sposób mogą Ci przesłać akt ślubu z 1922 r.
    Koleżanka, tyz załatwiała do Niemiec, dzwoni na Orzysze
    wiync idzie to załatwić w tyn sposób.
    Musisz to ogarnąć aby sie wiyncy dowiedzieć i być z nimi w kontakcie.
    USC Orzesze nie jest onlain, a ni w archiwum.
    Na pisanie do archiwum archidiecezjalnego mosz czas.
    Wykorzystej najpierw wiadomości ze USC. W tych aktach, o ile
    pisali w nich dużo i ino prowda to sie dużo dowiysz.
    Bydziesz mioł gyszyng na zajączka.
    Ślub był 30 października 1922 r.

    Pozdrawiom
    Andrzej

    #26747
    Andrzej
    Użytkownik

    Jeszcze jo roz.
    Dubel. Jeszcze jedyn akt ślubu we USC Orzesze. 26.01.1890 r.
    No to teraz możesz, wróć. Oczywiście som tego niy zrobisz.
    Ale ktoś może na forum sprawdzić, czy we Dymbiu od 1890
    już ktoś był ze rodzeństwa Wilhelma. Do 1894, a może jeszcze późni…
    A na ślubie powinno pisać. Choć niy koniecznie, bo to rok 1922
    a tam juz akty ślubu były ubogie. Chyba, że sie myla.
    Dane małżonków na podstawie nr aktu urodzenia ze danego USC.
    Ale warto to jednak sprawdzić. Akt, to jednak akt.

    To by było na tyle.
    Reszta trzeba sprawdzać, według tych akt, przyjrzeć sie pisać
    aby szukali we USC Orzesze. Tak jak pisołech tam jest Twoja rodzina.
    A co do Katowic. Możlwe, że ktoś zostoł, al mogło tak być, że
    rodzice, po wypadku na grubie wrócili w rodzinne strony.

    Jutro tyz jest dziyń.
    Dobranoc.
    Andrzej

    #26752
    MagThi
    Użytkownik

    Witam,

    znalazłam akty zgonu Johanna i Stefana. To chyba bracia Wilhelma.

    Pozdrawiam,
    Magda

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #26756
    Drazyk
    Użytkownik

    Dzien dobry, bardzo sie ucieszylem z waszych odpowiedzi i nie wiem jak moge podziekowac za te akta braci mojego pradziadka!
    Serdecznie dziekuje Pani Magdaleno i jestem bardzo szczesliwy! :-)))

    #26757
    Drazyk
    Użytkownik

    Andrzej, bardzo dziekuje za informacje, a ty nasza rodzina znosz? bo tak piszesz chobys ich wszystkich znol i Pajonkow tez.
    Piszesz ze mom dzwonic o akt slubu z 30 października 1922 r. skond zes sie o tym dowiedziol?
    I powiyc mi co to za wypadek byl o kerym piszesz.
    Jak by co to tu je moj e-mail drafael@web.de
    Jeszcze roz serdeczne dzynki za poswiyncony czas.
    Pozdrowiynia
    Rafal

Przeglądajasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 19)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.