Prośba o pomoc w ustaleniu informacji jaka to była miejscowość.

Strona główna Fora Poszukiwania Prośba o pomoc w ustaleniu informacji jaka to była miejscowość.

Przeglądajasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 31)
  • Autor
    Wpisy
  • #19041
    Ryszard 2
    Użytkownik

    Dzień dobry
    Mam prośbę do szanownych forumowiczów o pomoc w ustaleniu położenia miejscowości o nazwie Schwenwitz lub Schwinwitz.Nazwę umieszczoną w dokumencie spróbuję dodać w załączniku.
    Dziękuję i pozdrawiam

    #19042
    Ryszard 2
    Użytkownik

    Witam po raz drugi
    Jak widać pod postem pojawił się komunikat o problemach technicznych spróbuję jeszcze raz umieścić załącznik lecz w innym formacie.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #19044
    Remigiusz
    Użytkownik

    Może chodzi o Schwinowitz (Świniowice koło Tworoga). Zawsze jest podać cały akt, jest dużo łatwiej. Ale myślę, że to będą Świniowice.

    #19046
    Pyjter
    Użytkownik

    Hm , problem w tym ze ten wpis jest bardzo wyrazny i zaden sposob nie przipomina Schwinowitz !
    Ciekawe czy byl podany Kreis ?
    Schwinowitz nie mialy swojego Standesamtu , wpisow dokonywano w Tworogu .
    Masz racje ze caly akt jest bardziej przejrzysty .

    #19047
    Ryszard 2
    Użytkownik

    Dzień Dobry
    Dziękuję za odpowiedzi na pytanie.
    Dokument – akt ślubu z nazwą miejscowości był wystawiony w Strzelcach Opolskich (niem. Groß Strehlitz) w których mieszkała panna młoda urodzona w Kotulinku( niem. Klein-Kottulin). Natomiast miejscowość o którą pytam to miejsce urodzenia pana młodego i w akcie nie był podany przy tej nazwie Kreis.Napisano że mieszkał w Rozbarku.

    Pozdrawiam

    #19048
    Krzysztof Szyga
    Użytkownik
    #19050
    Ryszard 2
    Użytkownik

    Dzień Dobry
    Dziękuję bardzo za pomoc w poszukiwaniach.Być może to ta miejscowość którą Pan napisał.
    Któż to wie ?. Mógł się zdarzyć także błąd w jej napisaniu.
    Poproszę osobę biegłą w odczytywaniu kurrentschrift o sprawdzenie liter w wyrazie umieszczonym powyżej w załączniku i napisanie nazwy miejscowości.
    Może ktoś kto już kiedyś zetknął się z taką nazwą w swoich poszukiwaniach genealogicznych się zgłosi.
    Na razie jeszcze raz dzięki za zainteresowanie tematem.

    #19051
    Pyjter
    Użytkownik

    Oczywiscie nazwa miejscowesci mogla zostac blednie napisana. Przy okazji – podany przez Pana zalacznik nie jest pisany ani kurrentem ani sütterlinem ani tez jakimkolwiek innym ” pismem niemieckim ” ale alfabetem lacinskim.
    W wykazie inteligencji miasta Nürnberg z roku 1828 jest wyszczegolniony niejaki fabrykant Eberrt ze Schwennwitz.
    Niestety nic blizszego nie podano …

    #19053
    Ryszard 2
    Użytkownik

    Dzień Dobry
    Ma Pan rację nazwa miejscowości nie jest napisana kurrentem przepraszam za pomyłkę.
    Szukałem nazwy miejscowości Schwenwitz w spisach miejscowości na Śląsku lecz nie znalazłem natomiast nazwa Schwennwitz pojawia się w przeglądarce google tylko raz właśnie w tym wykazie o którym Pan wspomniał.Stawiam hipotezę że Johann Karl Fikus przyjechał z Bawarii na Śląsk z rodziną osadników jego syn wyjechał później do Bawarii gdzie zmarł a wnuczki wyemigrowały do Ameryki.
    Jeśli ktoś z szanownych forumowiczów chciałby coś dodać do tego wątku to proszę bardzo.
    Dziękuję i pozdrawiam.

    #19055
    Pyjter
    Użytkownik

    Trudno mi odniesc sie do Panskiej hipotezy jako ze nic mi o rodzinie Fikus niewiadomo. Obawiam sie jednak ze laczenie Schwennwitz z Bawiaria prowadzi donikad. Ten fabrykant z norymbeskiego spisu figuruje w dziale : Zugekommene Fremde ( Przybysze ) razem z kilkudziesiecioma innymi osobami z terenu calych owczesnych Niemiec ( Deutsche Bund czyli Austria dodatkowo ) .
    W ” Opisie Slaska ” Adama Weigela z roku 1804 znajdujemy natomiast Schwinwitz jako druga nazwe Schwinowitz .
    Co jednakze rowniez nie rozwiewa naszych watpliwosci…

    #19056
    Pyjter
    Użytkownik

    W polowie XVIII w Pawlowitz Kreis Tost Gleiwitz zyli ludzie o nazwisku Fikus . A to juz tylko krok do Swiniowic …

    #19058
    Ryszard 2
    Użytkownik

    Dobry wieczór Panu
    Moja hipoteza prawdopodobnie nie znajdzie potwierdzenia.Ojcem Johanna Karla Fikusa jest Franz Fikus zaglądałem do wpisów na stronie ancestry jedna z Pań podała datę urodzenia ojca 31 marzec 1826 rok miejsce urodzenia Wrzoski według jej zapisów jest to wielopokoleniowa rodzina z tej opolskiej wioski.Ale brakuje w tych notatkach osoby Johanna Karla Fikusa chociaż na pewno jest adnotacja o jego bracie Józefie Fikus urodzonym 12 maja 1870 roku dlatego postaram się umieścić jeszcze jeden załącznik aby upewnić się co do daty jego urodzenia (chodzi o ostatnie dwie litery roku 18..)Prośba do Pana o podpowiedź jaka to liczba.
    Dziękuję bardzo Panu za zainteresowanie tematem i wydaje mi się że nazwa szukanej miejscowości może pozostać tajemnicą tej rodziny.Wspomniany wyżej Franz Fikus według zapisu tej Pani zmarł 21 grudnia 1886 w Chrosczinna (w j.pol.Chróścinie).
    Pozdrawiam

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    #19060
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry wieczór.

    61, tak to widza. Jo by zaczął od od szukania zgonów Jana. Na ślubie jest przypisek o zgonie (jak sie nie myla żony). To jak mosz akt zgonu żony, to sie dowiysz, czy była wdwoa, czy nie. Może tak być, iż w tym samy USC bydzie zgon jej chopa. Jesli to było za Niymca, wtedy i możliowści co dokładniejszego zapisu o urodzeniu Jana, powinna być szczegółowo.
    Tak myśla. Drogom dedukcji, jo ta miejscowość wzion najblizy Opola. Bo jak Franz sie urodził we Wrzóskach, koło Opola, a dopiero Karol urodził sie na Rozbarku w 1878. Ojciec Franciszek niy mioł aż takiego zawoduy co by lotoł po cały opolszczyżnie, a na końcu i tak skończył na grubie na Rozbarku.

    Tak sie myśla, na podstawie widzianych dokumentów.

    Andrzej.

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 6 months, 2 weeks temu przez Andrzej.
    #19062
    Andrzej
    Użytkownik

    Dla tych co niy spiom jeszcze, to witom jeszcze roz.
    Schönwitz Kreis Falkenberg !!!
    Może być takie miejsce urodzynia Jana z 1861 roku?!

    Wnioskuja z tego powodu, iż matka sie tam urodziła – Józefa z domu Warzecha.

    Niy byłech w tymacie od poczatków posta, ale takie podawanie ściepków ze aktów, takie domysły, to ino rodzom frustracje. Napisza coś wiyncy. Wciepna te akty..
    Ale po co, dziołchy i chopcy niy majom co robic, to niych myślom.

    Prawie godzina mi to zajyło, ale le trocha nerw poszło, i niy potrzebnie.
    Prawie cało rodzina Fikus poznołech, a ino chodziło o zlokalizowanie miejsca “Schonowitz”.

    Wiym, ze na drugi roz idzie taki wpis potraktować z góry, iż to jest niy do zlokalizowania. Ino niy o to w tym wszystkim chodzi.
    Szanujmy swój czas i pomoc. Prosza o wiyncy danych bo jedyn wyżinek to za mało.

    Wczesni niy miołech czasu sie tym wontkiem zajonć. Inne zobowiązania genealogiczne spowodowały, iż dopiero tera w nocy siednyłech. Wczesni, to jo tyn post mijoł, bo tak jak pisołech wyży. Mało informacji, a na domysły to jo niy mioł czasu.
    A pomocom to zawsze słuza, to nawet moze być cało litania informacji, jo sie to poukłodom według siebie.

    Spokojnych snów.
    Pozdrawiom
    Andrzej.

    #19063
    Pyjter
    Użytkownik

    No ja , mysla ze Andrzej ( jak zawsze ) mo recht !
    Argument z matka jest nie do przebicia !
    Poza tym jeszcze maly ale moze znaczacy szczegol . W historii nazwy tej miejscowosci pojawia sie wczesniej forma Schenewitz …

Przeglądajasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 31)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.