Rodzina Czoik

Strona główna Fora Poszukiwania Rodzina Czoik

Przeglądajasz 15 wpisów - od 16 do 30 (z 41)
  • Autor
    Wpisy
  • #28370
    Tomasz Czoik
    Użytkownik

    Dzień dobry, panie Stefanie.

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. Osoby, o których pan wspomina, są w moim drzewie genealogicznym. Do Leopolda, patrona ulicy, również udało się „dotrzeć”. Czy mogę prosić Pana o adres mailowy do kontaktu?

    #28373
    Stefan Nowak
    Użytkownik

    Bardzo mi miło, Panie Tomaszu!
    Mój adres to sten2006@wp.pl
    Kilka dni temu napisałem nawet z niego wiadomość do Pana, ale obawiam się, że tamta Pańska skrzynka mailowa (A.D. 2016) jest już nieczynna.
    Bardzo chętnie wymienię się szczegółami na temat naszych drzew, których gałęzie – jak widać – całkiem wyraźnie się splatają 🙂

    Pozdrawiam serdecznie

    #36398
    Monika JP
    Użytkownik

    Witam ja jestem dopiero na początku tworzenia mojego drzewa i szukaniu korzeni. Moja Prababcia była z domu Czoik , mieszkała w Katowicach Załężu na ul.Janasa nie wiem czy to mieszaknie rodzinne czy po mężu. Miała na imię Otylia i urodziła się w 1903 (chyba) . Wyszła za mąż za Antoniego Joszka
    Nie wiem nic o jej rodzicach , jak mieli na imię ? . Pamiętam jak mój nieżyjący Tato opowiadał historię tragedii , która wydarzyła się w kopalni Kleofas i że ktoś z naszej rodziny tam zginął , natomiast nie pamiętam o kim mówił czy o rodzinie Czoik czy Joszkach bo obydwie rodziny (mężczyźni) pracowali w kopalni.
    Jeżeli ktoś ma jakieś informacje o Otylii to bardzo proszę o kontak.

    #36399
    Mateusz G
    Użytkownik

    W katastrofie na Kleofasie w 1896 roku zginęli:
    – Leopold Czoik ur. 4.09.1867 z Załęża
    – Franz Joszek ur. 15.05.1872

    #36400
    Monika JP
    Użytkownik

    Dziękuję Ci bardzo Mateuszu za informację , któryś z nich był z naszej rodziny ale kim byli dla Otylii ? Na pewno nie ojcem bo zginęli 1896 a prababcia urodziła się chyba w 1903 .

    p.s.
    Jesteś bardzo szybki w moment znalazłeś takie informacje a ja pewnie siedziałabym parę dni . Jeszcze raz dziękuję.

    #36401
    Stefan Nowak
    Użytkownik

    Pani Moniko!
    Pani Prababcią była najprawdopodobniej Otylia Czoik, urodzona w Załężu 8.04.1903 (zmarła 5 dni przed swoimi 84. urodzinami, w dniu 3.04.1987). Jej rodzicami byli Jan Czoik (ur.24.06.1869) i Paulina zd. Oleś (5.11.1863-4.06.57; córka Karola i Rozalii zd. Osiecki).
    Rodzice Jana Czoika to: także Jan (ur.29.05.1834) i Marianna zd. Osiecki
    Posuwając się dalej wstecz: rodzicami Jana (tego urodzonego w roku 1834) byli Jacek Czoik (Hiacynt, 4.09.1797-9.10.1840) i Teresa zd. Straszydło.
    Natomiast rodzicami Jacka Czoika byli Grzegorz (ur.1763) i Józefa zd. Bednarz (1773-26.09.1809).
    Czyli ci ostatni wymienieni to są Pani pra-(5 razy)-dziadkowie 🙂
    Natomiast Leopold Czoik (4.09.1867-4.03.1896), który zginął podczas katastrofy w kopalni „Kleofas” to prawnuk Grzegorza Czoika i Józefy Bednarz (oczywiście to już inna gałąź).
    Proszę z łaski swojej zerknąć na poniższy link. To akt urodzenia Otylii Czoik czyli jak rozumiem Pani Prababci.
    https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/en/jednostka/-/jednostka/20552818
    Skan nr 196

    Serdecznie Panią pozdrawiam

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 1 year, 2 months temu przez Stefan Nowak.
    #36403
    Monika JP
    Użytkownik

    Panie Stefanie !! Jest Pan Genialny !! Nawet nie ma Pan pojęcia ile mi radości sprawił jak ja się Panu odwdzięczę? Nie spodziewałam się tak dużej ilości danych, tak dokładnych w tak krótki czasie , aż mnie ” ciarki przechodziły ” jak czytałam .
    Dziękuję, dziękuję , dziękuję!!!
    dzisiaj idę spać szczęśliwa .
    Zrobił mi Pan niespodziewany prezent na święta:-)

    #36404
    Stefan Nowak
    Użytkownik

    Pani Moniko!
    Szalenie mi miło i bardzo się cieszę, jeśli okazałem się Pani choć odrobinę przydatny.
    Naturalnie, nie zasłużyłem na tyle miłych słów. Niemniej bardzo dziękuję (zwłaszcza, że mężczyźni, jak pewnie Pani wie, niezwykle są łasi na wszelkie pochlebstwa 😉

    Do poprzednich dywagacji dodam tylko, że we wcześniejszych danych nie ma pomyłki, choć można by odnieść takie wrażenie. Otóż zarówno mama Pani prapradziadka Jana, urodzonego w 1869 r. (Marianna), jak i jego teściowa (Rozalia) – obie były z domu „Osiecki”. Niestety, nie dotarłem do tego czy to tylko przypadkowa zbieżność nazwisk, czy też pokrewieństwo.
    I raz jeszcze wracając do zawiłości związanych z Leopoldem Czoikiem: Otylia była prawnuczką Jacka. Natomiast Leopold był wnukiem brata tego Jacka (bardzo skomplikowanie to brzmi 🙂

    Miłego wieczoru Pani życzę!

    #36421
    Prestidigitator
    Użytkownik

    Witam ,moja ciocia po mężu była Czoik.Oczywiście ślub brali w Załężu.na imię miał Eryk następnie zmienił na Ludwik

    #36422
    Prestidigitator
    Użytkownik

    Pani Moniko mam do Pani pytanie.Moja rodzina wywodzi się z Załężą i z ulicy Janasa.Wujek Alfons z żoną klarą mieszkali pod 9 a ciotka Emilka pod 11.Wczesniej też moja babcia ale nie wiem dokładnie gdzie.

    #36430
    Monika JP
    Użytkownik

    Witam, Prestidigitator z tego co wiem Otylia z mężem mieszkała pod numerem 6.
    Twoim przodkowie w jakich latach tam mieszkali ?
    Z tego co mi wiadomo moja prababcia miała tylko jedną siostrę Elżbietę .
    Ale może Tato Otylii miał jakieś rodzeństwo , tego jeszcze nie ustaliłam .
    Pozdrawiam.

    #37323
    Prestidigitator
    Użytkownik

    Mam w rodzinie nazwisko Czoik. Urodził w 1900 roku w Wielkich Hajdukach .Urodził się jako Eryk a w 1948 roku zmienił imię na Ludwik. Syn Augusta Czoika i Florentyny Pauliny Klyszcz.

    #37332
    Stefan Nowak
    Użytkownik

    Eryk vel Ludwik Czoik miał siostrę, Marię (26.02.1906-04.06.1958). Ich rodzicami byli, tak jak Pan wspomniał, August Stefan Czoik (ur.13.09.1872) i Florentyna Paulina zd.Klyszcz (4.06.1874-18.04.1947). Mieszkali w Dębie, przy Muehlstrasse 6. Małżeństwo zawarli 24.10.1893. Florentyna była córką Franciszka i Marii, również pochodzącej z domu Klyszcz.
    Rodzicami Augusta Czoika byli zaś Franciszek Czoik i Katarzyna Matula. Rodzeństwo Augusta to: Emilia (ur.20.02.1861), Teofil (ur.13.09.1862), Józef (ur.05.03.1864), Leopold (ur.25.05.1865), Karol (ur.16.10.1867; w dniu 2.10.1894 poślubił Marię zd.Podbioł) i Jan (ur.6.05.1870, zm. w wieku 17 lat, 1.09.1887, na atak serca; akt zgonu znaleźć można w USC Siemianowice).
    I to wszystko co znalazłem w księgach metrykalnych i w Genetece. Niestety nie udało mi się powiązać tej gałęzi (Franciszek Czoik – Katarzyna Matula) z pozostałymi liniami rodu Czoików.
    Wydaje mi się jednak wysoce prawdopodobne, że rodzicami Franciszka (nazwijmy go „Drugim”) byli: Franciszek („Pierwszy”, ur.13.10.1801) i Agnieszka zd.Kycia. Tę hipotezę opieram na tym, że dla wymienionych powyżej dzieci Franciszka „Drugiego” rodzicami chrzestnymi byli: Błażej Mucha, Franciszka Mucha i/ lub Karol Czoik.
    Otóż ten Karol był bratem Franciszki, która wyszła za mąż za Błażeja Muchę. Dosyć naturalne wydaje się więc, że Karol, Franciszka (później Muchowa) i Franciszek „Drugi” byli rodzeństwem (choć oczywiście kuzynostwo też musi być brane pod uwagę).
    Jeśli nasza teza jest słuszna, to cała linia wygląda tak:
    Grzegorz Czoik (ur.1763) + Józefa Bednarz (1773-1809) ===> Franciszek (ur.1801) + Agnieszka Kycia ===> Franciszek + Katarzyna Matula ===> August + Florentyna Klyszcz ===> Eryk vel Ludwik
    Pozdrawiam serdecznie

    #37335
    Andrzej
    Użytkownik

    Dzień dobry,

    też miałem ten sam problem, aby połączyć Franciszków Czoików w jedną rodzinę.
    Mi pozostały „duble” w postaci dwóch Franciszków. Miałem zapisane takie dane „Franciszek Czoik C_1880_Nr_033_USC_Załęże z dopiskiem Franciszek Czoik”.
    Odszukałem ten akt zgonu na swoim komputerze, i zapisane tam jest, że robotnik Franciszek Czoik zgłaszał zgon swojego ojca robotnika hutniczego Franciszka Czoika, który zmarł w wieku 54 lat i był synem Franciszki i Marii (nazwisko rodowe nieznane).
    I tu w tym miejscu moje przypisanie tego Franciszka (ojca, jak i syna) do całej rodziny Czoików stanęło pod znakiem zapytania. Wiek przy zgonie bywa różnie podawany, imię ojca by się zgadzało, ale skąd imię Maria za miast Agnieszka? Nie wiem. Franciszek urodził się w 1829 r. był synem Franciszka i Agnieszki z domu Kycia.
    A Franciszek, który zgłaszał zgon mógł się urodzić w okresie 1852 do 1861 (włącznie, do urodzenia córki Emilii).
    Pozostaje zatem zrobienie kwerendy w kurii, o ile zachowały się księgi parafialne, ewentualnie rodzina gdzieś indziej przebywała i tam rodziły się dzieci.

    To było dawno przeze mnie analizowane, ale na pewno ciągłość linii od Grzegorza jest poprawna. Jedynie co mi zostały to „duble” Franciszków, wszak Franciszek mąż Katarzyny Matuli zmarł przed 1894, a ona po 1894 w Bogucicach. W obu przypadkach nie udało mi się potwierdzić tych zgonów.

    Stan moich informacji z 01.01.2018 r.
    Pozdrawiam Andrzej

    #37338
    Stefan Nowak
    Użytkownik

    Dzień dobry, Panie Andrzeju!
    A ja z kolei mam problem z dwoma JANAMI Czoikami 😉
    W dniu 6 maja 1878 umiera Jan Czoik (USC Załęże, akt nr 43). Zgon zgłosiła wdowa, Maria Gąsior. W dokumencie podano imiona rodziców zmarłego: Hiacynt (Jacek) Czoik i Teresa Straszydło oraz jego wiek tj. 58 lat (co oznacza rok urodzenia 1820).
    ALE w księgach parafii w Bogucicach odnotowano narodziny innego Jana Czoika, TAKŻE syna Hiacynta i Teresy Straszydło, w dniu 29.05.1834 (12_113_0_0_5_0037; poz.62).
    To się oczywiście zdarzało, że po śmierci jednego syna, innemu nadawano to samo imię. Tyle tylko, że Jan „Pierwszy” nie umarł! Żyje on w latach 1820-1878, jest żonaty z Marią Gąsior (od r.1848), dzieci rodzą im się w latach 1849-1874.
    Jan „Drugi” natomiast (ur.1834), syn tych samych rodziców (!) żyje w tym samym czasie i nosi to samo imię.
    W USC Załęże znaleźć można informację o zgonie w dniu 12.01.1892 (akt nr 1), Jana Czoika, męża Marianny Osieckiej, a syna nieznanego z imienia ojca i jego żony Teresy. Przeżył dokładnie tyle samo lat co Jan „Pierwszy” tj. 58, co oznacza, że urodził się w roku 1834, w Bogucicach – jak napisano. Na marginesie zaznaczono ołówkiem datę „1.01.1834”. Ale tego dnia (ani też w następnych) nie urodził się w Bogucicach nikt o nazwisku Czoik. Chodzi więc najprawdopodobniej o tego właśnie syna Hiacynta i Teresy Czoików, który przyszedł na świat 5 miesięcy później, 29.05.1834. Zgadza się rok i miejsce urodzenia oraz imię matki (co do innych danych – to nie to, że zawierają jakieś sprzeczności, tylko ich po prostu brak). Jan „Drugi” żeni się z Marianną Osiecką, a ich dzieci pojawiają się w latach 1863-1878 (czyli w okresie nakładającym się na daty narodzin dzieci Jana „Pierwszego”). Nie wiem jak te dane pogodzić…

Przeglądajasz 15 wpisów - od 16 do 30 (z 41)
  • Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.