Andrzej

Odpowiedzi forum utworzone

Przeglądajasz 15 wpisów - od 31 do 45 (z 318)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi na: Poszukiwania w Bytomiu i Rudzie Śląskiej #27438
    Andrzej
    Użytkownik

    Pisałem jeszcze raz odpowiedź, ale zawierała bardzo dużo wiadomości.
    Może z tym jest problem, że nie ładuje postów.

    Andrzej.

    w odpowiedzi na: Poszukiwania w Bytomiu i Rudzie Śląskiej #27436
    Andrzej
    Użytkownik

    Przed chwilą odpowiedziałem na post Joasi.
    Ale jeszcze się nie ukazał.
    Może ten wskoczy, a jak nie to Asia pisz na mojego mejla
    andrzej.mienko@gmail.com

    Mam akt zgonu Jan Janty, syna Jana i Augusty.
    Cofamy się za tem o 3 lata, do 1866 do Antonienhutta.

    Andrzej.

    w odpowiedzi na: USC w Kamieniu (Piekary Śl.) #27346
    Andrzej
    Użytkownik

    Janie,

    akt zgonu z Kamienia, nr 51 w dwóch odsłonach.

    Pozdrawiam
    Andrzej

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    w odpowiedzi na: parafia Woszczyce, m. Gardawice #27321
    Andrzej
    Użytkownik

    Andrzeju
    Banczyk / Bańczyk w Gardawicach.

    Znalazełm jeszcze zapisy dotyczące trzech rodzin:
    Valentin Bańczyk i Maryna Pajonk
    Georg Bańczyk i Maryna Bociek / Bocik
    Simon Banczyk i nn Schmeyduch

    Pozdrawiam Andrzej

    w odpowiedzi na: parafia Woszczyce, m. Gardawice #27303
    Andrzej
    Użytkownik

    Andrzej,

    napisz na mejla andrzej.mienko@gmail.com o jakie rodziny w jakim okresie Ci chodzi.

    Na już.
    Walenty Bańczyk i Marianna Pajonk
    Jan Bańczyk i Franciszka Kłosek

    Pozdrawiam
    Andrzej

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 7 months, 1 week temu przez Andrzej.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 7 months, 1 week temu przez Andrzej.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 7 months, 1 week temu przez Andrzej.
    w odpowiedzi na: Poszukiwania dot. Miśka, Jendyczek #27243
    Andrzej
    Użytkownik

    Dzień dobry,

    to fajna wiadomość. Jednak Mysłowice. Skupiłem się na dzielnicach.
    Ciekawie też, że pisze o jego zawodzie jako górniku, a nie kolejarzu.
    Zwróciłem uwagę na imię Franz a nie Paul. Może to też ma znaczenie.
    Czy nie pytałaś czasami o ślub w tym USC?

    Andrzej

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 7 months, 2 weeks temu przez Andrzej.
    w odpowiedzi na: parafia Woszczyce, m. Gardawice #27225
    Andrzej
    Użytkownik

    Alfred, dziękuję za dobre słowo.
    To szykowałem do napisania, ale nie mogę tego zrobić. Musiałbym za każdym razem ten post edytować!

    Wszystkim, którym udzielam porad na forum, mejlowo, czy za pomocą innych komunikatorów a wyrażają swoje uznanie dla mojej pomocy serdecznie dziękuję.

    Jak piszę do Was to mam Wam coś ważnego do przekazania. Jeśli nie to czytam i czekam na odpowiedni temat. Na wszystkim się nie znam i mogę się mylić. Jednak cieszę się że właśnie właściwa analiza dokumentów i przekonanie, że nie zawsze „to co tam jest zapisane” jest prawdą. Trzeba nie raz się przeprosić ze swoimi myślami. Stoimy w miejscu i trzymiemy się kurczowo.

    Andrzej.

    w odpowiedzi na: parafia Woszczyce, m. Gardawice #27222
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry,

    Według mnie pierwszą żoną Jana z Kamienia (Stein) była poślubiona Franciszka Tkocz z Bełku. Podany wiek jest bardzo dokładny. Jan wtedy ma 27 ½ lat. Co przy tym, iż ślub odbył się w listopadzie 1859, a Jan syn Józefa i Marianny urodził się się w kwietniu 1832 roku, jest bardzo dobrym wskazaniem co do przypisania tej osoby do rodziny. Ja bym to przyjął jako pewnik. (Ale jednak upewnił się, czy jest to na pewno i odszukał zgonu drugiego Jana w USC Knurów).
    Dlatego, że drugi ślub Jana w Knurowie po obliczeniach 1867-33 daje rocznik 1834 co znów odpowiada synowi Mikołaja.
    Mimo, że obaj byli synami gartnerów z Woszczyc i to synami pierworodnymi musieli opuścić rodzinne Woszczyce. Świadkami na ślubach nie było nikogo z Woszczyc. Oni, przypuszczam pogodzili się z tym że opuszczają wieś i nie mają zamiaru tam wracać. Nie ma tam ich śladu.
    A co do tego, czy były jakieś dzieci i gdzie zmarła żona Jana pochodząca z Bełku, to nie wiem. Ale możliwe, że w Kamieniu. Po pierwsze, na ślubie już w Bełku był chop ze Kamienia. Po drugie na jego drugim ślubie pisze, że on był ze Kamienia, a nie Bełku czy Woszczyc…
    Tak by to mogło być, bo jak pisałem z Woszczycami to oni się już pożegnali.

    Pozdrawiam Andrzej

    w odpowiedzi na: Rodzina Zaisch z Zawiści/Ornontowic #27220
    Andrzej
    Użytkownik

    Aleksander,

    do USC Orzesze po akt ślubu.
    Franz Zaisch i Johanna Walleczek brali ślub 27.10.1884 roku.
    Oboje mieli po 27 lat. Oczywiście nie pisze nie pisze nic o ojcu.
    ale jo nie mam wątpliwości, że chodzi o ta Joanna z Wilczy.

    Ten Walleczek mi się przypomniał, przy temacie tej rodziny z Woszczyc.

    Pozdrawiam
    Andrzej

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 7 months, 2 weeks temu przez Andrzej.
    w odpowiedzi na: Rodzina Zaisch z Zawiści/Ornontowic #27219
    Andrzej
    Użytkownik

    Ciekawy wątek, ale czy to ta rodzina?!

    Mianowicie w Zawiści w 1862 jest ślub Tomasza Walleczka i Agnes. A rok wcześniej w Zawiści umiera żona Tomasz – Marianna, co pozostawiła po sobie 4 dzieci. Miała 43 lata.
    Może to być zbieg okoliczności co do pary Tomasz – Marianna z Wilczej.

    Może, ale nie jest to niemożliwe…

    Andrzej

    w odpowiedzi na: parafia Woszczyce, m. Gardawice #27218
    Andrzej
    Użytkownik

    Alfred

    Pytałeś się o pochodzenie między dwoma Johanami? Nie wiem, bo nie wiem kim byli.
    W okresie 1832-1834 rodzą się tylko dwa Johany!
    Na pewno nie byli kuzynami w pierwszej linii. Kim za tym byli?
    Jedynie co mogę podpowiedzieć to, że:

    24.04.1832, Johann syn Joseph Waleczek i Marianna Gusner (Szendzielorz) Gartner
    Josef był synem Johanna i Theresy.

    06.12.1834, Johann syn Nicolaus Waleczek i Marianna Bańczyk Gartner
    Nicolaus był synem Matheusa i Agnes.

    Pozdrawiam Andrzej

    w odpowiedzi na: parafia Woszczyce, m. Gardawice #27217
    Andrzej
    Użytkownik

    Dobry Alfred.

    Johann Walleczek z Woszczyc. W obu przypadkach wiek przy ślubie nic nie daje. Jedynie przybliża, że obaj urodzili się w przedziale 1832-1834 ale nic poza tym.
    Twój Johann, bez rodziców. I tu nic już się nie dopisze i raczej nie znajdzie, chyba że ktoś z rodziny coś wniesie nowego na podstawie jakiś zapisków.
    Zatem pozostaje Johann (senior) z Knurowa. To, że junior tam się rodzi jest dobrą wskazówką, bo należałoby przejrzeć skorowidze z USC Knurów. Odszukać zgony Johanna, a może wcześniej Agnieszki. Oni przy ślubie już mieli swoje lata, i jak żyli w Knurowie to na pewno zmarli przed 1908. Ale na pewno po 1874 r. Może tam, ten kto zgłosił zgon napisze o rodzicach, albo senior drugi raz będzie się żenił?!
    To że jak piszesz „Swoją drogą to Waleczków jest dużo w tym regionie” nie ma nic wspólnego. Rozwiązujesz sprawę dwóch Johanów z Woszczyc.
    USC Knurów, to Twój ruch.

    Pozdrawiam Andrzej

    w odpowiedzi na: Rodzina Zaisch z Zawiści/Ornontowic #27187
    Andrzej
    Użytkownik

    Hej,

    USC Mokre. Nazwisko żony Walleczek.
    Imię Hanka, co idzie to potem różnie szukać.
    Córka Tomasza i Marianny (nazwisko rodowe nieznane).
    Wilcza to rejon też Pilchowic. Myślałem, że będzie coś
    na Ancestry. Ale nie znalazłem. Tak jak na Genetece.

    Tak, że moja rola sie na tym kończy.
    Jak co to pisz na mejla. Chyba mosz mojego.

    Pozdrawiam
    Andrzej

    w odpowiedzi na: Rodzina Zaisch z Zawiści/Ornontowic #27181
    Andrzej
    Użytkownik

    Cześć,

    taki pech nie raz jest. Dobre jest to przy Joannie
    to, że pochodzi z Zawiści. Przecież rodzice później
    jednak przyszli z powrotem do Zawiści… A urodzenie
    na pewno było w innym roku. Ja już myślałem, że to panieńskie dziecko
    ale nic nie znalazłem, żadnego rodzeństwa. Przeinaczenia.
    Jedyny Sobczyk w tym czasie to Anton, ale on później jet razem ze Stanisławem
    Czyli to się wyklucza.
    A Franza Zaischa, inna forma nazwiska, nie wiem czy Wiesz to SAISCH.
    I kolejna podpowiedź, bo może jeszcze do tego nie doszedłeś, pierwsza
    zona pochodzi z Wilczej koło Rybnika. Ślub może tam. Ona była rówieśniczką
    Franza z 1858 r. Ślub raczej przed 1886. Później już dzieci się rodziły.
    Joanna zmarła prawdopodobnie w połogu. Rodziła syna 1896,
    który żył ino 3 godziny. Najpierw on zmarł, potem ona.

    Tela moga jeszcze dodać. A Franza, jak mosz dwóch, to trza by sprawdzić ich droga życiowo. Może jedyn z nich wcześni umrze? Teraz to ino droga eliminacji i szczynścia.

    Mosz co robić

    Pozdrawiom serdecznie
    Andrzej

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 7 months, 3 weeks temu przez Andrzej.
    w odpowiedzi na: Rodzina Zaisch z Zawiści/Ornontowic #27175
    Andrzej
    Użytkownik

    Aleksander,

    nie dawało mi to spokoju. Zszedłem po niżej 1820 roku.
    I, albo Franz Zaisch się urodził w Gardawicach, ale nie był zapisany
    w księdze, albo był zapisany ale nie ma tych stron… Taki pech.
    Co do rodziny Sobczyk, to co ciekawe, jest ślub w parafii Woszczyce
    w 1823 r. Stanisław Sobczyk knecht i Marianna, córka Mathias Myrtoł lat 20 i 18.
    Ale co do urodzenia Joanny, to by mogło być tak jak w przypadku Franza.
    Jednak tu rodzina a przede wszystkim nazwisko pojawia się od 1849 r.

    Więcej nie wiem. Nawet pisownię nazwiska rozważałem na inne, ale nic
    nie zwróciło mojej uwagi.

    Pozdrawiam
    Andrzej

Przeglądajasz 15 wpisów - od 31 do 45 (z 318)