Hyno

Odpowiedzi forum utworzone

Przeglądajasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 71)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi na: Tłumaczenie geologia #27767
    Hyno
    Użytkownik

    Piyknie dziynkuja, mój adres: alfsigr@yahoo.de
    Jo sie już poura dni przi tym myncza i poleku to idzie ale za poleku,
    a jest tego kans.
    Pozdrowiom
    Hyno

    w odpowiedzi na: Tłumaczenie geologia #27754
    Hyno
    Użytkownik

    Tego testamyntu jes kupa wiyncyj, jak byś mioł ochota tam wejżeć to prześla Ci to na majla, pracuja terouz nad historjum lokalnum mojego miasteczka, tyn Gallinek wydzierżawiuł w 1811 roku huty i folwarki przi Gorzowie Sl. od grafa von Bethusy-Huc zu Bankau (z Bąkowa koło Kluczborka), byłoby piyknie jak byś mi poradzioł w tym pumóc, uostatni właściel tych posiadłości buł dr.Ernst Gallinek, to tyn od tych tych skamiyniałych rybow i GEOLOGI, chciołbych sie kunsek wjyncyj o tej rodzinie dowiedzieć bezto zamowiułech tyn testamynt w AP Opole, bołbych Ci bardzo wdziynczny jak byś dopomóg.
    Pozdrowiynia
    Hyno

    w odpowiedzi na: Tłumaczenie geologia #27750
    Hyno
    Użytkownik

    Dziynki Pyjter, mie tyz o geologia idzie, widać miołech juz jedne piwo za kans kiej zech to pisoł…..

    w odpowiedzi na: Tłumaczenie geologia #27747
    Hyno
    Użytkownik

    To może tutaj ktoś pomoże ?

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    w odpowiedzi na: Prośba o skany z Ancestry #26445
    Hyno
    Użytkownik

    Chyba fałszywy trop,

    Akt 1889/820 – zmarły urodził się w Rosmierzu, miał 105 lat i nie był żonaty z Elisabeth

    Akt 1884/696 – zmarła miała dwa lata

    Akt 1886/109 – nie te nazwisko

    Akt 1885/60 – zmarły urodził się w Skarbiszowie i również nie był żonaty z Elisabeth

    w odpowiedzi na: Zlokalizowanie miejsca ślubu. #26443
    Hyno
    Użytkownik

    Ślub był w Bytomiu, pan młody urodził się w Karf/Karb, mieszkał w Bytomiu.
    Pasuje?

    w odpowiedzi na: Pawonkau #26146
    Hyno
    Użytkownik

    Księgi z Pawonkau znajdują się w archiwum diecezjalnym w Gliwicach (1733-1945) ale z tego co wiem w ślubach są luki, 1766-1780,1800-1830 i potem dopiero od 1875, trzeba popytać w Gliwicach.
    Pozdrawiam

    w odpowiedzi na: Dokument z WASt #26053
    Hyno
    Użytkownik

    Ten dokument dostałem tydzień temu na maila bez żadnych innych informacji, podanie do WASt wysłałem w marcu 2020. W listopadzie otrzymałem potwierdzenie.
    Rozmawiałem ze znajomym który twierdzi że to nie jest jeszcze wszysko i że pozostałe dokumenty jeszcze przyjdą.
    Pozdrawiam
    Hyno

    w odpowiedzi na: Dokument z WASt #26019
    Hyno
    Użytkownik

    Dziękuję piyknie za pomoc, może być że na pierwszym zdjęciu stoi : 2/Ld.Schutz.E.Btl 8? Bo to by miało sens dlatego że na Erkennungsmarke, z tego co dziś wyczytałem, wpisywano jednostkę pierwotną a mój ołpa został powołany w 1942 do Głubczyc -Leobschütz a tam był Landesschützen-Ersatz-Batallion8. Muszę jeszcze pogooglować.
    Pozdrawiam
    Hyno

    w odpowiedzi na: Ancestry / Pospiech z Sakrau #25985
    Hyno
    Użytkownik

    Johann Pospiech z Sacrau zmarł 11.05.1887, żył 12 godz.
    Rodzice: Franz i Josefa geb. Piegsa

    w odpowiedzi na: Ancestry.com – fotografia #25879
    Hyno
    Użytkownik

    Więcej zdjęć nie ma.

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
    w odpowiedzi na: Rodzina Turek #25875
    Hyno
    Użytkownik

    A to co innego, nie wiem dlaczego ale uznałem że ten fragment to akt zgonu.

    w odpowiedzi na: Rodzina Turek #25869
    Hyno
    Użytkownik

    Panie Damian1974, to już chyba trzeci temat tu na forum dotyczący Franza Turek a tych Franzów w Wachowie, Wachowicach i okolicy było wiele więc proszę się zdecydować o jakiego Franza tu chodzi,ten z “tłumaczenia” chyba nie wchodzi w rachubę bo był kawalerem, linka nie podaję bo jak pisałem dane te pochodzą z Ancestry, jak będzie pewne który Franz jest poszukiwany możemy pogadać dalej.

    w odpowiedzi na: Prośba o przetłumaczenie dot. Franza Turek #25832
    Hyno
    Użytkownik

    Może się przyda:
    Franz miał jeszcze brata Gregora ur.9.05.1883
    Josef, ich ojciec zmarł 29.04.1892, ich mama Franciska 30.05.1930.

    w odpowiedzi na: imiona i nazwisko rodziców osoby zmarłej #25722
    Hyno
    Użytkownik

    18.01.1937

    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Przeglądajasz 15 wpisów - od 1 do 15 (z 71)