Teresa Łukasik

Odpowiedzi forum utworzone

Przeglądajasz 15 wpisów - od 61 do 75 (z 94)
  • Autor
    Wpisy
  • w odpowiedzi na: Potrzebujesz pomocy rozszyfrować #8266
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    Tak oczywiście. Na pewno jest to dopisek urzędnika, jednak trudny do odczytania. Może to imię i nazwisko tego urzędnika co robił notatkę. Proszę spróbować napisać do USC Katowice al. Korfantego e-mail: usc@um.katowice.pl i wkleić załącznik z aktem a być może odczytają tam ten zapis.

    Pozdrawiam
    Teresa Łukasik

    w odpowiedzi na: Potrzebujesz pomocy rozszyfrować #8255
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    Witam Pana/Panią!
    Aby można było odczytać co jest napisane należy wkleić cały dokument. Wtedy jest możliwość porównania liter czy też nazw a może to też wynikać z treści dokumentu.

    Pozdrawiam
    Teresa Łukasik

    w odpowiedzi na: Baczyńscy z Ostrożnicy #8213
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    Witam!
    cyt. “Nie za bardzo orientuje sie, co pisze w watku „mlyn_ostroznica_zarki 1821” ”

    W miejscowości Żarki pow. myszkowski jest też Ostrożnica i młyn. Przewija się też nazwisko Samuel, Baczyńska. Ten wątek młynarzy jest bardzo dobrze rozpisany na forum w Częstochowskim Towarzystwie Genealogicznym http://www.genealodzy.czestochowa.pl/kunena/forum-ogolne/7455-mlyny-i-mlynarze-okolice-czestochowy?start=175

    Pozdrawiam
    Teresa Łukasik

    ps. W tej chwili zauważyłam, że wątek w CzTG dotyczący młynarzy oraz nazwiska Samuel i Baczyńska jest napisany przez p.Małolepszy

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 5 years, 1 month temu przez Teresa Łukasik.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 5 years, 1 month temu przez Teresa Łukasik.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 5 years, 1 month temu przez Teresa Łukasik.
    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 5 years, 1 month temu przez Teresa Łukasik.
    w odpowiedzi na: Zagadka pradziadka!Pomocy!!! #8147
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    I teraz jest to napisane jasno. Pani Gabrysiu mogło i też być tak, że dwóch synów miało to samo imię. Znam też i taki przypadek. Bo nie jednokrotnie imię dziecka podawali świadkowie przy chrzcie albo ojciec a z metryk wiemy, że to byli prawie zawsze panowie.. Trzeba wziąś pod uwagę, że “promile” mogły cuda zdziałać.

    Teresa Łukasik

    w odpowiedzi na: Zagadka pradziadka!Pomocy!!! #8144
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    A myślałam, że tylko ja nie rozumiem tego postu 🙂 Też mam na myśli podpowiedź Mirka. Obszerną odpowiedź w tej kwestii wysłałam na prv e-maila.

    Teresa Łukasik

    w odpowiedzi na: Zagadka pradziadka!Pomocy!!! #8141
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    Witam!
    Pani Gabrysiu nie rozumiem tego Pani postu.
    cyt”I teraz tak…zawsze,gdzieś tam widziałam drugiego Teodora Marka, myślałam Marków jak Mrówków, a tu proszę niespodzianka. Drugi Teodor jest również synem Lorenza Marek i Johanny Marek.

    Nie ma opcji, żeby Teodor 1 ożenił się 2 razy, gdyż jego syn a mój dziadek Adolf Marek urodził się w 1888r. Pomylone imię? Pytanie ktory Teodor ma inne imię? Mój czy ten drugi? Mam ksera metrykalne dotyczące Teodora 2.”
    Zapis Teodor Marek i Joanna Jałowiecka czy też Bator może wynikać z błędnego zapisu piszącego a piszący co usłyszał to zapisał a co zapisał to zapisał.Te różne nazwiska mogą wynikać że Joanna była np. wdową i miała nazwisko Jałowiecka a z domu była Bator a po Teodorze miała nazwisko Marek. Mogło też być tak, że jej mama wyszła drugi raz za mąż i podano nazwisko mamy jako panieńskie Joanny. Tak często jest zapisywane. Pozostaje prześledzić wszystkie metryki tych osób aby ustalić kto jest kto.
    Pozdrawiam
    Teresa Łukasik

    w odpowiedzi na: Sokołowski, Brzoska #7294
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    W moim zainteresowaniu jest ród Ociepka. Gdy będzie Pani miała informacje dotyczące rodziców Augustyna i Jana Ociepka to może uda się połączyć z moimi Ociepkami którzy wywodzą się z okolic Siewierza. Część tej rodziny migrowała na Śląsk za pracą.

    Pozdrawiam

    Teresa Łukasik

    w odpowiedzi na: Sokołowski, Brzoska #7242
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    Chcąc dowiedzieć się więcej o rodzinie prababki należy prześledzić metryki urodzenia, ślubów, zgonów w parafiach w których przypuszczalnie mieszkali rodzice. W metrykach tych są podane konkretne fakty dotyczące miejsca urodzenia, ślubu czy też zgonu. Podany jest też wiek osoby i dane o rodzicach. W/w akty zgonu powinny się znajdować w USC tych miejscowości gdzie nastąpił zgon. Można poprosić o kserokopie tych metryk.
    Nazwisko Sokołowski, Ociepka występuje też w par. Koziegłówki. Na przełomie XX wieku była duża migracja za chlebem z okolic tej parafii na Śląsk.

    Pozdrawiam
    Teresa Łukasik

    ps. Na forach genealogicznych jest taka cicha umowa, że podpisujemy posty.

    w odpowiedzi na: Z ziemi…… na Śląsk…. #7123
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    Pozwolę sobie dołączyć tłumaczenie powyższego aktu;
    “Prześwietny przewielebny Antoni Dunin Kozicki, doktor filozofii Uniwersytetu Krakowskiego, kanonik kolegiaty poznańskiej, prepozyt w Niegowej, dziekan foralny lelowski etc. etc., ochrzcił za naszym zezwoleniem, w asystencji brata Filipa Kaczyńskiego z zakonu św. Pawła Pierwszego Pustelnika, obecnie rezydującego w prepozyturze w Żarkach,
    urodzonego Adama Jakuba Makowieckiego, który dokonał konwersji z błędów mahometańskich na wiarę katolicką. Rodzicami chrzestnymi byli prześwietny Adam Męciński, starościc ostrzeszowski i prześwietna Aniela, jego małżonka. Działo się w poniedziałek w drugi dzień Zielonych Świątek w kościele parafialnym w Żarkach.”

    Była szlachecka tatarska rodzina Makowieckich z “naszych” Tatarów, to pewnie jej członek dokonał konwersji na katolicyzm.

    w odpowiedzi na: Prośba o tłumaczenie z rosyjskiego #7059
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    akt 19
    Popów – Wąsosz 14.06.1880 ślub
    Jan Suchański rolnik l.24 urodzony i mieszka w Brzózkach
    s. Bonawentury i Antoniny Sikora
    i Antonina Kopytówna (Kopyto) panna l.16 urodzona i mieszka w Popowie
    c. Aleksandra i Roży Dadadzej

    Jeżeli metryki znajdują się na FamilySearch to proszę wklejać link bo łatwiej jest powiększać zapis aby móc odczytać.

    Pozdrawiam
    Teresa

    w odpowiedzi na: Prośba o tłumaczenie z rosyjskiego #7058
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    akt. 15
    Popów – Wąsosz 31.08.1885 ślub
    Michał Kapłoniak kawaler l.21 urodzony Pietrzyków par. Rajsko k. Opatówka (Kalisz)
    s. Wojciecha i zmarłej Wiktorii Szymańskiej
    mieszkał z ojcem w Dąbrowie

    i Ewa Anikowska panna l.22 urodzona w Popowie i tam zamieszkała
    c. zmarłego Grzegorza i Małgorzaty Związek

    w odpowiedzi na: Prośba o tłumaczenie z rosyjskiego #7049
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    Witam!
    Ten akt został przetłumaczony na stronie CzTG.

    Pozdrawiam
    Teresa

    w odpowiedzi na: Autografy #4824
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    Miejsce urodzenia Józefa Michniowskiego jest z Przybynów w 1805 r. Akt jest bardzo nieczytelny i posiada tylko lakoniczną informację: data, dziecko i rodzice. Czy był tam folwark?
    Tego nie wiem, nie posiadam takiej wiedzy.

    Pozdrawiam.

    w odpowiedzi na: Autografy #4822
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    Witam ponownie!
    Ród Michniowskich vel Michniewskich jest rodem szlacheckim. Moi wywodzą się z Karlina k.Zawiercia. Większość potomków tego rodu zajmuje stanowiska zarządcy, ekonoma, pisarza. W aktach przewijają się jako świadkowie osoby z szlacheckim pochodzeniem jak: Błeszyński, Sadowski, Gnojeński vel Gnoiński. Andrzej Michniewski jest żonaty z Teklą Gnojeńska a po jej śmierci żeni się z jej siostrą Agnieszką Gnojeńska, które też wywodzą się z rodu szlacheckiego. Andrzej jest ekonomem i w związku z tym często zmienia miejsce zamieszkania i trudno jest odszukać wszystkie jego dzieci. Mam urodzenia z Przybynowa,Papierni Mrzygłodzkiej, Młynka k.Poczesnej a wielu akt jeszcze nie odszukałam. Wnuczek Ignacy (2 x pradziadek ) żeni się z Magdaleną Stodółka z Będzina. Ród Stodółków to rajcy,burmistrzowie:
    Marcin Stodółka rajca 1622 rok
    Szczęsny Stodółka landwójt 1679.
    Marcin Stodółka burmistrz 1754.
    Tomasz Stodółka burmistrz 1789/1790.
    Jacenty i Gabriel Stodółkowie byli cechmistrzami cechu szewskiego .
    Cały czas prowadzę poszukiwania akt związanych z rodem Michniowskich, Gnojeńskich, Stodółków.
    Pozdrawiam
    Teresa Łukasik

    w odpowiedzi na: Autografy #4811
    Teresa Łukasik
    Użytkownik

    Witam!
    Jestem w posiadaniu kopi aktu z podpisem ojca dziecka i podpisem świadków chrztu Józefy Tekli(2 imion) Michniowskiej z 1828r w Poczesnej oraz kopie aktu urodzenia z 1822r Hieronima Maksymiliana, Aleksandra Michniewskiego (3 imion) z Papierni Mrzygłodzkiej. Ojcem tych dzieci jest mój 4x pradziadek.Nazwisko jest pisane różnie Michniowski vel Michniewski.

    Pozdrawiam
    Teresa Łukasik

    • Ta odpowiedź została zmodyfikowana 5 years, 11 months temu przez Teresa Łukasik.
    Attachments:
    You must be logged in to view attached files.
Przeglądajasz 15 wpisów - od 61 do 75 (z 94)